Gå til innhold

asthma

Medlemmer
  • Innlegg

    40
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

asthma sine prestasjoner

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Har testet flere PC'er og telefoner, alle kobler ut samtidig på wifi så feilen ligger nok ikke på de ulike enhetene
  2. Den som nå kjørte ping mot ruter var ikke koblet med kabel, kun wifi, da oppstår problemet både mot ruter og mot nettsted en del ganger daglig og samtidig. Når PC er koblet med kabel derimot så fungerer ping, men har altså ikke pinget ruter med kabeltilkoblet PC. Men ja, virker vel som ruter er problemet her? Igjen, bare for å friske opp, den avkobler/rekobler i løpet av ca 40sekunder så det virker som det er noe ruteren gjør "bevisst", altså at det ikke er noen feil på selve nettilgangen. Men hvorfor den gjør dette er ikke jeg i stand til å avgjøre..
  3. Har nå kjørt over et døgn med pinging mot ruter og samtidig ping mot nettsted, disse er helt synkrone, altså fungerer enten begge eller ingen. Har bare fått pinget fra wifi foreløpig. Å se etter manglende lys er litt krevende siden avkoblingen skjer bare noen ganger hver dag og over kort tid, men skal se om jeg får sjekket det.
  4. Alle enheter, bl.a to ulike PC'er og telefoner som frakobles/tilkobles samtidig. Skal få testet mot ruter, gir rapport :). Men tenker du da på å pinge mens jeg har kabel koblet til, altså at jeg ikke kjører trådløst? Takk igjen for oppfølging.
  5. Har nå kjørt et enkelt program som pinger hvert 5. sekund både trådløst og kablet. Et par interessante funn - det ser ikke ut som at tid på døgnet spiller noen stor rolle, trådløst kobler seg av omtrent annenhver time hele døgnet i ca 50sekunder før det kobler seg på igjen. Tidsintervallet er ikke jevnt, det kan gå 30min, deretter 3 t. Har nå kjørt samme program over kabel og ikke fått noen avkobling på 7t. Skal kjøre noen timer til, men dette tyder jo på at det er ruteren som er problemet. Tips til hva jeg nå bør gjøre / hva som kan være feilen? Forøvrig tusen takk for all hjelp så langt!
  6. Takk for grundig og godt svar! Jeg bruker telenors egen medfølgte, hvit, "ruteformet". Kan ikke se noe annen info enn "telenor wifi ruter". Jeg skal teste med kabel, men i og med at det kan fungere noen timer uten problemer, finnes det noe nettsted/program jeg kan bruke for å måle og lagre oppetid uten at jeg behøver å være til stede? Er forøvrig enebolig, så nei, kanaler bør da ikke være noe problem. En annen ting, finner ingen mulighet for å velge mellom 2,4ghz og 5ghz, mulig telenor skjuler dette for å gjøre det enkelt for bruker, kan det være noen hensikt i å bytte mellom disse for stabilitet? Vet at rekkevidden er bedre på 2,4ghz, men Sitter stort sett 2m fra ruter så står nok ikke på det.
  7. Hei, har nylig fått 5g trådløst bredbånd hjemme fra telenor og helt nye rutere og forsterkere. Opplever at nettet kobler fra og på igjen (ute omtrent 30sek-1min) gjennomsnittlig ca hver time, har vært slik siden installasjon for noen par uker siden Jeg har koblet fra strøm på antenne og ruter, ventet og koblet til igjen uten at det hjelper. Opplever feilen på alle enheter så problemet ligger heller ikke på en enkelt PC e.l.. Er i kontakt med Telenor, men det går tregt og det ser ikke ut til at de finner feilen. Fikk vite av en kundebehandler at huset befinner seg midt mellom 4 basestasjoner, men det skal visst ikke bety noe fordi en skal være låst opp mot 1 basestasjon. Har lest litt om at kanaler kan bli "overfylte", men ruteren er ny og ser ut til å velge kanal automatisk. Kan ikke se noe valg på 2.4gHz/5gHz. Tips til noe som kan prøves? All hjelp mottas med stor takk! Ingen ekspert på hardware, men ikke helt akterutseilt på data generelt.
×
×
  • Opprett ny...