Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus laptop RoG

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gammal Asus Rog laptop frå ca 2014, som no gjer sin teneste for mine barn etter oppgradering. Det har fungert veldig ok som det i fleire år slik sett. Heilt til laptopen plutselig en dag ikkje lenger vil vise skjermbilde når en starter pcen.

Skjermen er like heil, ingen skader meg bekjent har tilkomt laptop fra den fungerte til dette skjedde.

Det ser for meg ut laptopen slår seg på (lys visast på "på-knappen") og viftedur osv. Utifra lysinidikator skal også pc ha strøm.

Er ikkje veldig bevandra med å skru på laptop, men er dette noko som kan la seg fikse? Kva må evt gjerast? Eller må en berre innsjå at det var siste sukk fra en gammel traver?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal være en egen knapp eller tastekombinasjon for å velge mellom intern og ekstern skjerm. Har du prøvd denne?

Og kan du teste med ekstern skjerm?

Skrevet

Eg skal kunne klare å få testa med en ekstern skjerm ja. Men vil maskina reagere på det når eg ikkje får "boota" opp? vanligvis må en jo gjer et par valg (på skjerm) før det går. Eller fungerer hurtigtaster også så tidlig i bootinga?

Skrevet

Testa no med en eldre ekstern skjerm (VGA-kobling - føltes som å vere i steinalderen) - men null bilde no også. Då er kanskje løpet kjørt?

Skrevet

Utifra beskrivelsen i startinnlegget skulle jeg tro du burde fått bilde på den eksterne skjermen. Har du satt riktig kilde på skjermen? Kan du prøve med noe annet enn VGA? 

Skrevet (endret)
Whiteshit skrev (På 19.5.2025 den 11.44):

Er ikkje veldig bevandra med å skru på laptop, men er dette noko som kan la seg fikse? Kva må evt gjerast? Eller må en berre innsjå at det var siste sukk fra en gammel traver?

Kan være så enkelt som skifte skjerm. om så få tak i deler er eget kapittel.

Er som reparere en gammel bil og finne ut at den ikke virker 1 måned etter første  reparasjon.

https://www.ifixit.com/Device/Asus_Laptop

Endret av joandreas

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...