Gå til innhold

Vil kjøpe mekanisk KB, men er bare interessert i et som er så stille som mulig - trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøvde en gang for over 10 år siden med mekanisk tastatur, mener det var en razor mekanisk. Endte opp med å returnere dette da det bråket når jeg trykket ned tastene.

Nå har jeg lyst å prøve en gang etter jeg kom over en youtube short, 

Den første som var ille stille var en keychron K8 oh HIGROUND x YGO Summit 65 som ikke bråket i det hele tatt. Jeg google litt tastatur og endte opp på proshop.no der de har masse keychron tastatur og noen ducky tastatur. Problemet er jeg vet ikke hva slags switcher det på den. Jeg gjorde litt research for en liten stund og fant noen stille røde gateron silent switcher. Er også usikker på andre switcher og hvem som er de desidert mest stille og hva jeg kan gjøre selv for å få det stille som mulig. Jeg har ingen erfaring innen modding av barebone tastatur. jeg har heller ikke interesse av å bruke 10k på custom alt av switcher og taster, foam som skal legges mellom hvert lag f.eks.

Er det noen som klarer å høre hva slags switcher som blir brukt på den keychron k8 og HIGROUND x YGO summit 65?
Det er også flere forskjellige keychron k8 tastatur med k8, k8 pro K8 MAX.

Vet heller ikke hva QMK/VIA er heller.

Trenger hjelp fra dere entusiaster innen mekaniske tastatur som har holdt på med dette i flere år.

Tusen takk for uansett hjelp som bidrar til mer kunnskap og hvilket tastatur valget ender på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Artikkel: Hva er de 10 mest lydløse mekaniske bryterne på markedet? 🤫 [2025]
Jacob | 8. mars 2025 | Quiet Gaming Gear

https://www.quietest.org/what-are-the-most-silent-mechanical-switches-on-the-market/

Summary of Positives and Negatives

Sitat

Cherry MX Silent Red:
Positives: Smooth linear action, minimal noise, widely available, and durable.
Negatives: Higher price point compared to non-silent switches.

Gateron Silent Red:
Positives: Budget-friendly, smooth keystrokes, and good performance for gaming and typing.
Negatives: Slightly less durability than Cherry MX.

ZealPC Healios:
Positives: Exceptional smoothness and quietness, premium feel, and great for RGB setups.
Negatives: More expensive, and may require additional lubrication for optimal performance.

Gateron Silent Black:
Positives: Heavier actuation for those who prefer more resistance, quiet operation.
Negatives: Not as quiet as some other options.

ZealPC Zilent:
Positives: Tactile feedback without the noise, customizable actuation force.
Negatives: Higher price and potential for a metallic echo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...