Gå til innhold

Kvinner - bare spre bena, sier Sanna Sarromaa

Anbefalte innlegg

Skrevet
qualbeen skrev (5 timer siden):

Jeg er ikke 100% enig i denne tolkningen.

Jeg mener også Sanna snakker til heterofile par, og om en situasjon hvor kvinnen ikke har lyst på sex. Men jeg tolker det ikke til at hun «skal sørge for...» ovenfor mannen. Den ordlyden føler jeg har negativ klang. Slik jeg tolker Sanna, så vil hun at kvinnen skal kjempe for å få tilbake lysten. «Ta grep; gjør deg kåt!»

Så må vi ikke glemme settingen dette ble skrevet; ovenfor et par som levde et godt  parforhold, og de elsker hverandre. Men hvor hun sliter med lav sex-lyst (og mannen tydeligvis sliter med å trigge den). 

Jeg aner ikke hvordan det er å leve som kvinne, men dersom det finnes tankemønstre og handlinger som kan gjøres for å trigge/øke egen lyst, så tenker jeg det er fornuftig å ty til dette innimellom. 

Daglig? Nei. Man er ikke lenger nyforelsket og skal humpe rundt hele tiden. Men kanskje 3-6 ganger i måneden? Ville det vært så grusomt?

Men budskapet er vrient. For vi snakker samtidig IKKE om å utføre plikt-sex. Det er tross alt en dårlig idé. Å ta grep ovenfor egen lyst og kåthet er altså nøkkelord her.

Jeg kan i alle fall si som mann, at det Sanna foreslår er ikke sånn vi fungerer. Og at kvinner skulle være stikk motsatt på generelt grunnlag finner jeg lite plausibelt. Men for all del, kanskje Sanna er sånn selv - det finnes sikkert noen av alle kjønn som har den egenskapen. Men å generalisere den over på folk flest tenker jeg man skal la være med.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...