Spillredaksjonen Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai Kommentar: Når frihet er en illusjon Starten av 2025 har sett utgivelsen av ikke en, men to kreative verk som omhandler kapitalisme, identitet og motstand i et kaldt system. Les hele saken på Gamer.no» 2 2
Roger B84 Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai Ja kapitalen styrer verden. Verre kommer det nok dessverre til å bli. 1
Anfieldtheplacetobe Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai "Det er menneskene i systemene våre som er viktige. Ikke økonomien." Godt skrevet, og selvsagt helt korrekt. Problemet er bare at enten det er kristne konservative, muslimske radikalister, protestanter, katolikker, ytre høyre, ytre venstre, pro life, neo nazier, kommunister osv osv - Så mener de at de er overlegne andre mennesker, og det er kun de som er verdt å lytte til. Livet var enkelt som ung og naiv, men verden vil aldri forandre seg da homo sapiens er en destruktiv rase sett både historisk og biologisk. Så hva kan man gjøre? Først og fremst lær neste generasjon til å være kildekritisk. Sosiale medier er en PEST som foråtner samfunnet. Bare fordi "du" liker å se hva hen gjorde på gymmen, eller hvem som var på konsert så er det fortsatt en større bakside ved det. Vi tillater at infulensere oppdrar barna våre, og konspirasjonsteoretikere får fylt opp algoritmene til oss selv og neste generasjon ukritisk... Bortsett fra den ranten, så er Severance en meget bra serie ja!! 2 2
Mizzie Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai Anfieldtheplacetobe skrev (22 minutter siden): Sosiale medier er en PEST som foråtner samfunnet. Bare fordi "du" liker å se hva hen gjorde på gymmen, eller hvem som var på konsert så er det fortsatt en større bakside ved det. Vi tillater at infulensere oppdrar barna våre, og konspirasjonsteoretikere får fylt opp algoritmene til oss selv og neste generasjon ukritisk... Bortsett fra den ranten, så er Severance en meget bra serie ja!! Når du snakker om det, så ser man jo hvordan den yngre generelle ukritisk henter inn fakta gjennom sosiale medier som f.eks. TikTok. Viktig poeng det du nevner, men dessverre er det nok mange voksne også inne på disse plattformene. 3
thomasenger Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai Utrolig godt skrevet dette her altså. Føler meg skikkelig truffet av dette nå for tiden. Føler bare at selv at jeg er et tall i maskineriet som skal skape evig vekst for bedriften. Om det ikke går opp så blir det en eller annen form for nedskjæring. Alt dette kun for at bedriftseierne eller aksjonærene skal få penger. Det tristeste ved det er at Norge er en av de største der ute med oljefondet. De har satt som oppgave å sørge for at bedrifter skal drive mer ansvarlig, og de klarer ikke å unngå denne "evig vekst" bølgen selv i bedriften jeg jobber for der de eier halvparten. Det klarer jeg ikke fatte. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå