Cyb370 Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai Jeg har en Yamaha v max 9,9/15 på en cyber 370 hvordan får jeg den raskere
X10anT Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai Det enkleste er å montere på en Yamaha 25. Alternativet er prøving og feiling med tilt, propell og ikke minst høyden på motoren. 1
RJohannesen Skrevet fredag kl 13:21 Skrevet fredag kl 13:21 Det enkleste er å forsøke forskjellige til-innstillinger og se hva som går best. Du kan undersøke hva som er optimalt turtallsområde på din motor, hvis din motor ligger under eller over dette på full fart kan det hjelpe å bytte til propell med høyere eller lavere stigning. Det finnes en del apper som kan måle dette med mikrofonen på telefonen, bare legg inn antall sylindre ol. I tillegg kan du sjekke høyde på motoren. Normalt skal kavitasjonsplaten på motoren flukte med bunnen av motoren. Blir propellen for høyt oppe suger den luft og motoren ruser men fremdrift forsvinner. Ved bruk av overflatepropell skal motor være høyere slik at propellen pisker litt i lufta. Jeg har kjøpt propeller av Winrace Propellers AS www.winrace.no flere ganger tidligere, bl.a. til hurrycane 370, tidligere versjon av din båt, og de har hatt mye kunnskap om båttyper og hva som passer, og vært veldig behjelpelige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå