Gå til innhold

Fullmakt for å innhente info om økonomi/abo

Gjest 184f1...ecb

Anbefalte innlegg

Gjest 184f1...ecb
Skrevet

Jeg skal hjelpe et familiemedlem med å få orden på noen detaljer som vedkommende ikke klarer å håndtere selv. I den forbindelse behøver jeg en fullmakt som gir meg tillatelse til å innhente informasjon når det kommer til økonomiske anliggender, herunder spørsmål om faktura og utestående, spørsmål rundt inkassokrav og betalingsanmerkninger. Det gjelder altså kun å innhente informasjon, så ikke å gjøre noen som helst endringer, bestillinger, kjøp, avbestillinger, eller noe lignende. Det er ikke snakk om at vedkommende behøver verge. Er det noen som vet om det finnes en mal som kunne passet til et slikt formål?

Anonymous poster hash: 184f1...ecb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Du skriver:

Fullmakt.

Jeg (fullmaktutstederes fulle navne og fødselsdato), heretter kalt fullmaktsutsteder, gir med dette (ditt navn og fødselsdato), heretter kalt fullmektig, fullmakt til, uhindret av lovbestemte taushetsplikt, og innhente økonomiske informasjon i forbindelse med (det du skal gjøre på vegne av fullmaktsutsteder.)

Håper dette kan være til hjelp.

Med vennlig hilsen

TBergh

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ikke sette deg ned med vedkommende og gå gjennom denne informasjonsinnhentingen? Vedkommende logger seg inn der du veileder og dere ser på det som kommer fram sammen.
På den måten vil vedkommende både lære å finne denne informasjonen selv seinere og få et mer bevisst forhold til sin egen økonomi og sitt eget ansvar for denne.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...