Gå til innhold

Sette inn en noise killer i psu ?


Crazy Joe

Anbefalte innlegg

Ble ganske lei av støyet fra mit chieftech psu og tenkte jeg skulle sette inn en noisekiller som jeg kjøpte fra www.geto.no. Problemet mitt er at jeg ikke helt skjønte hvordan jeg skulle gjøre det. Er det noen som har satt inn sånne noisekillere og kan komme med noen tips til meg ? Hadde satt stort pris på det.

 

mvh

Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde det bare vært en enkeltstående vifte som på cpu eller en kabinett vifte så hadde det gått greit men den hersens vifta som sitter inni psu der kommer det fire ledninger, to som går ut og festes på cpufan kontakt på hovedkortet og to som går ned til komponentene til psu. Er usikker på hvilken av dem jeg skal bruke. Hvor får den vifta strøm fra ? fra ledningen som er festet til hovedkortet eller direkte i psu. Det er nok mest det som er problemet mitt tror jeg.

 

Mvh

Ole

Lenke til kommentar

jeg har og en chiftech psu og her om dagen hadde jeg kun psu tilkoblet (måtte feilsøke) og det merkeliga var at jeg trodde ikke vifta gikk var helt sikker på at den sto stille helt til jeg stakk et skrujern inn i psu og da skjønte jeg at den gikk. Då da oppdaget jeg at det var faktisk ikke den som bråkte men derimot hd mine.

Lenke til kommentar

Kammerat har samme psu, den kjørte på 7v orginalt for han, bråka ikke så ille men fikk dempa støyen litt.

Hvem har ikke stappa ting inn i psu for og sjekke at vifter blåser som de skal ( når maskina står med ræva til og man ikke orker bøye seg bak).

Men til trådstarter. Hvis du selv ikke vet hvordan man kobler denne så syntes jeg personlig ikke du skal skru den opp. enda værre var det da jeg leste at du fant ut at det var dine hd`r som bråkte. Hvem hører ikke etter div ting først?

Lenke til kommentar

Jeg har skrudd den opp og kikket litt men rørte ikke noe spesielt da jeg ikke var glup nok hehe, klarer å skru sammen det jeg har opnet, men jeg får stikke bort til kompisen min som er mer anlagt for elektronik.

 

litjkarn : Det var ikke jeg som fant ut at det var hardiskene som støyet. Er klar over at de og støyer en del men tenkte at jeg skulle starte først med psu og så jobbe meg videre i kabinettet.

 

jonas22282460 : ledning til hovedkort : gul & svart

ledning til psu : rød & svart

 

 

 

Takk for innleggene folkens.

 

Mvh

Ole

Lenke til kommentar

jeg sier bare noe jeg tror, for jeg har IKKE peil på dette, men kanskje de kablene som går fra psu til hovedkortet ditt er for at du kan se RPM på vifta/ene i psuet ditt.., tror nok den røde og svarte ledningene er de du leter etter...

 

bare et lite tips :) (om jeg har rett da)

 

PIS OUT MAN

 

:w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...