Gå til innhold

Hvordan får man pc'n til å finne skjermen på dvi 2


Plukk

Anbefalte innlegg

Nå skal dere høre... :blush:

 

Bakgrunn:

 

Jeg hadde nettopp puttet i 2 x 512 mb TwinMos Twister PC3200 minne, og var klar som et egg til å starte opp...

Men da jeg koblet opp kablene og startet opp fikk ikke CRT skjermen min noe signal... Alt annet går som det skal... PC'n booter fint, men jeg ser jo ingenting.

Dette har hendt før en gang, den gang festet jeg skjermkortet bedre, noe som hjalp den gang.

 

 

Prøvde samme fremgangsmåte denne gangen og, men uten hell. Lettere irritert prøver man jo alt, og jeg tenkte at det kan jo være dårlig kontakt mellom dvi-utgangen og "analog/digital pluggen" (kom ikke på navnet) så jeg skrur til... :p

Selvfølgelig knekker skruen som man skrur skruen fra "analog/digital pluggen" inn i dvi-utgangen :scared: (skruen som fester dvi-utgangen). Litt vanskelig forklart kanskje, men la munnen leke litt med setningen så vil du kanskje forstå... :roll:

 

 

Det jeg tenker da er at jeg kan feste "analog/digital pluggen" i den andre dvi-utgangen samt plugge TV-skjermen i s-video utgangen, og håpe at PC'n "skjønner" at jeg har skiftet utgang og/eller plugget til TV'en. Dette hendte selvfølgelig... og det er nå dere kommer inn!

 

 

Sak:

Hvordan få PC'n til å forstå at jeg bruker DVI-utgang 2 eller TV'en uten å ha tilgang til skjerm?

 

Hvis noen ikke forsto hva jeg mener så spør!

Takker for all interesse for min idioti! :blush::D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har noen tips eller noe jeg kan prøve?

50,- kr i "dusør" til den som kommer med opplysninger som fører til "pågripelse"/orden av problemet! :yes:

 

 

Kan jo si at jeg har

ASUS A7N8X Deluxe (rev 1,04)

Gainward GF4 Ti4600 Ultra/750 XP

Tandberg 17" CRT monitor (som jeg ikke vet modell navn på)

 

 

Virker iallefall som det ikke er noe galt med hverken agp porten eller skjermkortet (annet enn dvi-utgangen), siden vifta på skjermkortet går fint når jeg starter opp...

(Arrester meg hvis jeg kan ha feil)

 

Mvh

Plukk Råten

Lenke til kommentar

Så lenge du kun bruker en utgang vil den bli primær samme hvilken det er. :yes::thumbup:

 

Dvs: Kobler du kun til tven skal bildet vises der. Kobler du kun til på dvi 2 så skal bildet komme der. Hvis ikke hadde det f.eks blitt veldig vanskelig å få kort med en vga utgang og en dvi utgang å funke ordentlig samme hvilken tilkobling du brukte. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...