Gå til innhold

NEC 1300A/booktype settings


terjX

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen kjente til Herrie's frmware 108v2 med booktype setting features
for NEC 1300A.

Har lest et sted at det med denne firmware skal gå an å brenne f.eks PS2-spill
og spille dem uten mod-chip ,og hvis du har problemer med å få spilt av en DVD-Backup på din DVD-spiller kan du forandre på booktypen slik at spilleren klarer å lese den.

Slik jeg har forstått det kan man ved å bruke DVDInfoPro sette booktype på DVD+R(RW)/DVD-RW til>>>>>DVD-Rom før du tar backup av PS2-spill.

Noen med erfaringer anngående dette?

F.eks. hvilket brenne-program dette skal funke med?

:thumbup:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant dette i hjelpefilen til DVDInfoPro:

-----------------------------------------------------------------------------------------------

NOTE: We have discovered that the “Set Drive Default” settings are overridden by both Nero 5.5 and Nero 6.0 even if the book type settings are disabled, it still sends commands that overwrite and changes them. Stomp Record Now Max does not have this problem and writes the discs with whatever settings are default. We recommend you use Record Now instead of Nero.

 

If anyone finds other burning apps that work correctly with the default book settings please email me.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Får teste dette ut i morgen. :thumbs:

Lenke til kommentar

har ikke prøvd selv, men så ut som andre på den siden hadde fått det til

 

har ikke DVD plater i hus til å teste med heller, så håper at HEE kan svare, så ut som han hadde fått en utfylende mail av herrie, vi får bare håpe noe deler noen punkter her med oss:

 

-Hvilket brennepro.

-Hvordan brenne ps2 spill

-Hva vi i det helle tatt skal laste ned å brenne ps2-spill av

Endret av mark
Lenke til kommentar

 

Har lest et sted at det med denne firmware skal gå an å brenne f.eks PS2-spill

og spille dem uten mod-chip

 

pliz tell me..

 

 

hvor leste du dette ?!?!

Ref:

 

"FantasticFW! Thanks to Bronkow and Herrie!!! I can now burn DVD and PS2s correctly and play without a Mod-Chip."

 

hxxp://www.herrie.org/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownloadcomments&lid=150&ttitle=#dlcom

Lenke til kommentar

Slik ser jeg for meg en "tutorial" for å brenne PS2-spill:

----------------------------------------------------------------

1.Flashe med Herrie's frmware 108v2

 

2.Bruke DVDInfoPro (DVD+R>>>DVD-ROM)

 

3.Backup av spill med Alcohol 120% til HD

 

4.Brenne Image-filen med Stomp Record Now Max/Dx evt. Alcohol

 

5. :D

 

Vet ikke hvordan du tar backup med Record Now Max (Har ikke prøvd dette progr.)men med Alcohol har du en "Image making wizard" hvor du kan hake av for PS2

som datatype.

 

Hvis Record Now Max støtter *.mds kan du brenne Image-filen Alcohol laget.

Hvis ikke kan en forsøke Alcohol til å brenne Image-filen uten å forandre på "book typen" slik som Nero vistnok gjør.

Lenke til kommentar

Vel, et lite forsøk; Jeg hadde en dvd+rw plate liggende. Forandret booktype til dvd-rom med dvd infopro. Brant en film med clonedvd. Platen blir nå gjenkjent som dvd-rom. Jeg gjorde samme forsøk, men med å sette booktype til dvd-r, også. Denne ble også gjenkjent som dvd-r. Ingen av gangene ville platen spille i de stasjonære dvd spillerne mine. Men det er antagelig for at disken er en +rw. Med dvd+r blir det kanskje annerledes. Har enda ikke fått meg RecordNow. Får dvd+r plater til uka. Skal forsøke mer da, med alcohol/clonedvd.

Skal forsøke PS2. Har chip selv, men bruttern har ikke..

Endret av Wave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...