Gå til innhold

Skal kjøpe prosjektor i 10.000 kr. klassen.

Prytz.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hus bare å se på hva prisen er for pærene!

De billige projektorene har en tendens til å ha kortlevde og veldig dyre pærer.

Kan koste 1-2 kr pr. time å bruke den bare i utgifter til pærer

Skrevet
Har vurdert prosjektor til ca. 10.000. Må min. være 1000 ansi lumen....tips eller linker? Erfaringer eller?

InFocus X1 :)

Du kan få den til under 10 000,- på norske nettsteder. Bruker den selv, og den er flott til de aller fleste formål! Desidert den beste prosjektoren til under 10 000,-. Ellers råder jeg deg også til å sjekke avforum.no.

Skrevet
Har vurdert prosjektor til ca. 10.000. Må min. være 1000 ansi lumen....tips eller linker? Erfaringer eller?

Du kan få den til under 10 000,- på norske nettsteder. Bruker den selv, og den er flott til de aller fleste formål! Desidert den beste prosjektoren til under 10 000,-. Ellers råder jeg deg også til å sjekke avforum.no.

Oki. Takk for tipset! :thumbup:

Skrevet
Hus bare å se på hva prisen er for pærene!

De billige projektorene har en tendens til å ha kortlevde og veldig dyre pærer.

Kan koste 1-2 kr pr. time å bruke den bare i utgifter til pærer

hva syns dere om denne prosjektoren? Noen som vet no om den, erfaringer osv......synes prisen var urealistisk....1500 ansi lumen......kontrastforhold 2000:1.......til 9000 kr......pæra er jo veldig dyr......gi meg tips da.....

Link:

http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...29&GrpID=1&s=pl

Skrevet

Ville heller satset på en Infocus X1. Denne har fått veldig god omtale og er regnet for å være et av de beste kjøpene i denne prisklassen. Kjenner ikke til den Hp'en.

Denne får du hos Digital Impuls til 9995 kr.

Hos dem koster ny lampe til X1 3000 kr, som skulle tilsi noe lavere driftskostnader enn den Hp modellen.

Skrevet

er 2 stk prosjektører som er aktuelle rundt 10k, den ene er som nevnt infocus x1 og den andre er panasonic ptae300.

x1 er en dlp med de regnbuer det medfører, men med bedre kontrast.

ptae300 er lcd, ekte 16:9 paneler, samt mer stillegående, og har tilkobling for scart samt dvi.

Skrevet
er 2 stk prosjektører som er aktuelle rundt 10k, den ene er som nevnt infocus x1 og den andre er panasonic ptae300.

ptae300 er lcd, ekte 16:9 paneler, samt mer stillegående, og har tilkobling for scart samt dvi.

Har du link til en plass man kan kjøpe panasonic ptae300? Noen nevnte firmaet Digital impuls, noen som har erfaringer men firmaet?

Skrevet

Husk at LCD-teknologien ikke er helt feilfri den heller. Dårlig sort-nivå, fordi LCD er basert på et bakgrunnslys som går gjennom et filter av farger. Og siden det filteret (veldig forenklet begrep) ikke er helt ugjennomtrengelig selv om det prøver på det, så vil sort aldri bli helt sort, bare mørk grå.

Et annet problem med LCD er "hønsenetting" som vil si at du tydelig kan se mellomrommet mellom hvert enkelt bildepunkt.

Jeg prøver ikke å si at DLP er perfekt, med regnbueffekten sin. Men siden kun et fåtall er plaget av regnbueffekten så tror jeg de fleste vil være mer fornøyd med DLP.

Skrevet

:dontgetit: hva menes med regnbueeffekten? buet bilde eller striper på bilde...????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...