Gå til innhold

Hakke bølger med Radeon 9800 Pro?!?!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hver gang jeg spiller et spill (CS, Vice City, BF....) så kommer det hele tiden jevne bølger med seriøs hakking (mega fps drop)... Noen som har anelse på hva som er galt? Har som sagt Radeon 9800 Pro...... HJELP! :scared:

Jeg skal prøve å gjøre dette på den enkleste måten, noe jeg antar vil fungere;

 

http://downloads.driverheaven.net/omega/ra...omega_2478a.exe <- Last ned denne, det er en Omega Catalyst 3,7 driver. Jeg fikk 30 fps mer med det i SWG med mitt skjermkort (Sapphire 9800p), og fikk til å kjøre spill som ikke funka før.

Lenke til kommentar

Æsj altså! får fortsatt noe veldig drop! Kan det ha noe med en slags refresh lock (eller noe?) som jeg har hørt finnes i XP? Jeg har prøvd Refresh force, men jeg skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre der.... Har satt 800x600 til 100hz (noe jeg vet skjermen min tåler), som jeg kjører cs i, men det hakker fortsatt. Hva annent skal jeg gjøre? Det er ikke konstant drop, men med JEVNE MELLOMROM. Ca. 5min. mellom hver eller noe, og så varer det i 5sek.... (Nok til å dette ned fra aztec-bru og slå seg i hjel!)

Endret av Poseidon_2k
Lenke til kommentar

Jeg får denne hakkingen både med og uten oc... (Jeg har testet det)... Jeg kjører en Raptor HDD på 37,4 GB og en Caviar på 160. Jeg har ikke noen andre applikasjoner kjørende... Finnes det noen spesielle bakgrunnsoperasjoner som må skrus av kanskje? I windows?

Loeve: jeg prøver det du sier nå...

 

EDIT: glemte du spurte om cpu.... har en XP2800+ @ 2313Mhz (har som sagt prøvd uten oc og).

Endret av Poseidon_2k
Lenke til kommentar

Ellers var det en voldsom overklokk av skjermkortet. Kan du kjøre den i nature-demoen i 3dmark2003 uten artifacts i vannet? Isåfall imponerende!

 

Et skjermkort jeg hadde en gang (gf4 ti4200) tok pauser i spill av og til, jeg tror det hadde noe med varme å gjøre (overklokket og vifte på lav hast.). Men hvis du har prøvd Skjermkort på stock hastighet så er det vel ikke det.

 

Har du sjekket pagefile-innstillinger og agp-aperature? Hvis pagefila ikke er på c:, bør du prøve med en der også. Agp-aperature bør nok også ha en viss størrelse (128MB?).

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Du har prøvd å klokke ned core til under 400MHz (eller stock), la den kjøle seg litt ned, og så kjøre spill? Bare i tilfelle det har noe med varme/stab. å gjøre. Du innrømmer jo at core ikke er helt stabil på den klokken.... (Mitt kort gjør for øvrig det samme, tilsynelatende helt fin ved core hastighet over ca 410, men gir artifakter typisk ved pixel shader 2.0-intruksjoner som i mother nature testen.)

 

Hvis dette ikke funker, noe det sikkert ikke gjør ;), hva annet gjenstår?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...