Robert123 Skrevet 14. desember 2024 Skrevet 14. desember 2024 Hei, Jeg har nå hatt bilen min på verksted siden starten av mai på grunn av lekkasje i batteri kassen. Jeg har en 2023 modell kia niro ev der det plutselig var lekkasje av batteri væske. Bilen skal etter planen endelig få de delene som mangler i starten av januar, men jeg er litt bekymret for at den har stått så lenge i ro. Hva kan jeg kreve at bilforhandler gjør noe med når den har vert på verksted så lenge? Tenker da på batteriet som sikkert er utladet, og bremser/håndbrekk som har stått siden mai.
toralfb Skrevet 14. desember 2024 Skrevet 14. desember 2024 (endret) Har forhandler stilt med annen bil som erstatning i perioden? Det kan påvirke krav til å heve kjøpet. Det er lite utlading av batteri så lenge bilen er av og mulig verksted har koblet 12V batteriet ifra, da skal ikke bilen forsøke å slå seg på for å lade 12V batteriet. At bremser setter seg fast kan skje men bør være enkelt å utbedre av verksted uten noen kostnader for deg. Det er mer omfattende når det skjer over flere år i kombinasjon med salt, da må gjerne mer deler byttes til slutt. Endret 14. desember 2024 av toralfb
Robert123 Skrevet 14. desember 2024 Forfatter Skrevet 14. desember 2024 Forhandler har stilt med leigebil i perioden ja👍🏻 Har vert mye rot fra forhandler sin side med kommunikasjon angående hele prosessen, så er alt i alt veldig misfornøyd..
toralfb Skrevet 14. desember 2024 Skrevet 14. desember 2024 Robert123 skrev (3 timer siden): Forhandler har stilt med leigebil i perioden ja👍🏻 Har vert mye rot fra forhandler sin side med kommunikasjon angående hele prosessen, så er alt i alt veldig misfornøyd.. Vil tro det kan være vanskelig å få hevet kjøpet når forhandler har stilt med alternativ bil. Kjedelig med så lang ventetid. Vil anta forhandler selv ikke kjente omfanget ved starten av denne hendelsen. Håper det løser seg i starten av januar som lovet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå