Gå til innhold

ingenting skjer


AMD_Bruker

Anbefalte innlegg

Hei

 

Sitter her med:

MSI KT4V-L

AMD 2400+

Q.tec 300W PSU

Skjermkort fra forrige århundre (funker)

8Gb. Harddisk

256Mb Twinmos PC 2700

 

Har holdt på i hele dag for å få boota dritten :mad: , men Bortsett fra at PSU og CPU vifta starter så skjer det ingenting. Kun ovennevnte er koblet til nå (DVD og annet er koblet ifra). Har røsket dritten ut av kabinettet og kjører det på bordet, slik at jeg har full oversikt over kontakter o.l.

 

Selv harddisken starter ikke uten at jeg tar ut IDE-kabelen (har fosøkt og da starter den). Har ikke antudning til bilde på skjermen heller så jeg får ikke gått inn i BIOS og justert litt. Har forsøkt foskjellige RAM-brikker og TO PSU'er - og to Harddisker.

 

Siste forsøk er å spørre dere, siden det er MYE kunnskap på dette forumet :yes:

 

Kjempefint om det var noen som hadde noen gode ideer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å starte uten skjermkortet? Siden du skriver at det er gammelt kan det jo hende det er et ISA eller PCI-kort og ikke alle disse fungerer smertefritt med nye hovedkort. Alle hovedkort skal forresten gi fra seg beepcodes som forteller hva som går feil under oppstart så pass på å ha koblet i PC-speakeren. Du finner guide til beepcodes i manualen til hovedkortet. Sjekk også at du ikke har klart å sette IDE-kabelen feil vei og at harddisken er satt opp som primary (har lite å si, men så eliminerer du i alle fall et ledd til senere. Start maskinen med kun hovedkortet og CPU, så kun hovedkort, CPU og minne, så kobler du til harddisken osv. Eliminér deg frem. Lykke til.

Lenke til kommentar
Hei

 

Sitter her med:

MSI KT4V-L

AMD 2400+

Q.tec 300W PSU

Skjermkort fra forrige århundre (funker)

8Gb. Harddisk

256Mb Twinmos PC 2700

 

Har holdt på i hele dag for å få boota dritten  :mad: , men Bortsett fra at PSU og CPU vifta starter så skjer det ingenting.  Kun ovennevnte er koblet til nå (DVD og annet er koblet ifra).  Har røsket dritten ut av kabinettet og kjører det på bordet, slik at jeg har full oversikt over kontakter o.l.

 

Selv harddisken starter ikke uten at jeg tar ut IDE-kabelen (har fosøkt og da starter den).  Har ikke antudning til bilde på skjermen heller så jeg får ikke gått inn i BIOS og justert litt.  Har forsøkt foskjellige RAM-brikker og TO PSU'er - og to Harddisker.

 

Siste forsøk er å spørre dere, siden det er MYE kunnskap på dette forumet  :yes:

 

Kjempefint om det var noen som hadde noen gode ideer.

For meg høres det ut som et død motherboard :blush:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Hei,

ej hadde same probleme, å ej he Q-tec straum forsyning.

Å sant sjedde når ej flytta om på kabelane på hdd å cd rom, vis ej satt dei på en spesiell måte, so starta ikkje haddisken, og ingenting skjedde.

men når ej prøvde koble det på en anna måte då kom de..

det skjedde fleire gonga, so ej kom fram til at sann so ej he d no må d ver.

du kan no prøve å sjå, koble om ledningane.. å prøve dej fram

 

mvh

Lenke til kommentar

Hallo folkens.

 

Takk til de som forsøkte å hjelpe. Har funnet feilen. Har mottatt feil prosessor fra komplett (fikk thorton istedenfor Thoroughbred . Var innom MSI sine sider, og fant ut at HK ikke støtter thorton.

 

Går ut fra at dette er problemet. Har sendt mail til komplett og går ut ifra at de ordner dette raskt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...