Gå til innhold

Power og Reset knapper


Anbefalte innlegg

Jeg hadde tenkt å lage med en egen liten ITX kasse. Og i den anledningen må jeg lage mine egne power/reset knapper og hd-led/power-led. Det jeg lurte på var om jeg skal lodde disse på hovedkortet eller om det finnes ledninger å kjøpe som passer på hovedkortets respektive pins(sånne som følger med alle towers). Jeg har lest meg til at det jeg trenger er trykkstrømbryter som jeg kan bestille fra elfa, til powerknapp, og LEDsene kan jeg få tak i litt overalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke mulighet til å ta noen slike ledninger fra en gammel maskin eller liknende? Det er alltids noen som har et gammelt kabinett til overs. Hvis du skal bruke hovedkortet ditt fremover, kanskje i et annet tower er det vel ikke å anbefale og lodde. Da blir det fort vanskelig å sette på de ledningene som skal være der.. :ermm:

Lenke til kommentar

Alternativt kan du jo stikke innom en hobbyforretning som har radiostyrt leketøy / modeller.

De kontaktene / pluggene som brukes for tilkobling av servo til mottager har riktig kontaktavstand i forhold til pinnene på hovedkortet. Dermed er det bare å forlenge ledningene på kontaktene, så bør du være "i mål".

Lenke til kommentar

ELLER du kan gjøre som jeg, stikk på skolen finn deg en datamaskin som står å støver ned, gjør den klar og når timen begynner må du på "do" en tur...

Opne kabinettet, ta en/noen/alle ledningene og sett deretter kabinettet fint på plass..

Gå inn i klasserommet og si at du hadde litt "kabling" å ta deg av :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...