Gå til innhold

Abit NF7-S V2.0

Shotgun

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finner ikke noe tilkobling til firewire på hovedkortet mitt. Men en kamerat som ha tilsvarende kort, mener han har. Er det noen som vet hva som er forskjellen på de to kortene? (Bortsett fra at det ene har, og det andre ikke... :) )

I manualen står det at jeg har muligheten til å koble til via tilleggsutstyr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er ikke integrerte firewire utganger på hovedkortet men du må bruke den vedlagte branketten med to utganger som fulgte med.

Denne kobler du til pinutgangene som på mitt hovedkort (v1.2) ligger ( ned på kne og åpne kabinettet) like under AGP sloten.

Endret av Vyper
Skrevet (endret)

Det var jo greit å høre. Forstod det på han, som om utgangene satt rett på hovedkortet. Men jeg fikk ikke med ekstra brakett på mitt kort. Kun en brakett med ekstra USB kontakter. :dontgetit:

Men er det i så fall en standard braket som jeg kan kjøpe?

Endret av Shotgun
Skrevet (endret)

Kan vel være de kontaktene han mente. men du trenger den branketten for å bruke dem.

Trodde man fikk denne med som standard.

Var ihvertfall det på mitt kort.

Er ikke sikker på om man får kjøpt slike løst.

Edit:

Leste litt på Hardwares test av kortet og der står det at det skal følge med en firewire brankett som standard så du har den nok liggende en eller annen plass.

Endret av Vyper
Skrevet (endret)

Jeg får snoke litt rundt. Men takk for hjelpen uansett Vyper. :) Firewall?? Nå tuller du med meg?

Endret av Shotgun
Skrevet

Det fulgte firewire/usb brankett med mitt nf7 kort.

Mener at du kan få det kjøpt. er jo også firewire "brakketter" på mange kabinetter. Sånn du har i front o.l.

Skrevet

Spørsmålet er om du kjøpte NF7 V2.0 med SATA RAID kontroller eller ikke. Den *med* SATA RAID har i tillegg firewire chip + uttak for to firewire kontakter. Firewire chipen ligger mellom PCI og AGP sloten, hvis jeg ikke husker feil, og kontaktene like ved. Den *uten* SATA RAID har _ikke_ firewire kontroller - dette fikk jeg dessverre erfare selv ved kjøp av et NF7 V2.0 nettopp.

Skrevet
Spørsmålet er om du kjøpte NF7 V2.0 med SATA RAID kontroller eller ikke. Den *med* SATA RAID har i tillegg firewire chip + uttak for to firewire kontakter. Firewire chipen ligger mellom PCI og AGP sloten, hvis jeg ikke husker feil, og kontaktene like ved. Den *uten* SATA RAID har _ikke_ firewire kontroller - dette fikk jeg dessverre erfare selv ved kjøp av et NF7 V2.0 nettopp.

Jupp, stemmer det. var nettopp på komplett sine sider og der var det 2 nf7 kort.

en med og en uten firewire.

Skrevet

Det virker som om det er med forskjellige braketter. På mitt kort var det bare med en brakett, og den er det to USB utganger på. Jeg har eget firewire-kort, så det spiller for såvidt ingen rolle. Jeg var bare redd for at han hadde bedre kort enn meg... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...