Shotgun Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 Finner ikke noe tilkobling til firewire på hovedkortet mitt. Men en kamerat som ha tilsvarende kort, mener han har. Er det noen som vet hva som er forskjellen på de to kortene? (Bortsett fra at det ene har, og det andre ikke... ) I manualen står det at jeg har muligheten til å koble til via tilleggsutstyr.
Vyper Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 (endret) Det er ikke integrerte firewire utganger på hovedkortet men du må bruke den vedlagte branketten med to utganger som fulgte med. Denne kobler du til pinutgangene som på mitt hovedkort (v1.2) ligger ( ned på kne og åpne kabinettet) like under AGP sloten. Endret 16. januar 2004 av Vyper
Shotgun Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Skrevet 16. januar 2004 (endret) Det var jo greit å høre. Forstod det på han, som om utgangene satt rett på hovedkortet. Men jeg fikk ikke med ekstra brakett på mitt kort. Kun en brakett med ekstra USB kontakter. Men er det i så fall en standard braket som jeg kan kjøpe? Endret 16. januar 2004 av Shotgun
Vyper Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 (endret) Kan vel være de kontaktene han mente. men du trenger den branketten for å bruke dem. Trodde man fikk denne med som standard. Var ihvertfall det på mitt kort. Er ikke sikker på om man får kjøpt slike løst. Edit: Leste litt på Hardwares test av kortet og der står det at det skal følge med en firewire brankett som standard så du har den nok liggende en eller annen plass. Endret 16. januar 2004 av Vyper
klokka Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 Den bracketen med usb porter har ekstra port for firewall oxo. Det fikk i hvertfall jeg da jeg kjøpte det samme kortet,.
Shotgun Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Skrevet 16. januar 2004 (endret) Jeg får snoke litt rundt. Men takk for hjelpen uansett Vyper. Firewall?? Nå tuller du med meg? Endret 16. januar 2004 av Shotgun
tiboine Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 Det fulgte firewire/usb brankett med mitt nf7 kort. Mener at du kan få det kjøpt. er jo også firewire "brakketter" på mange kabinetter. Sånn du har i front o.l.
Tacritan Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 På mitt NF7-S v2 kort var det kun èn brakett, med fire utganger på. 2 USB og 2 firewire av forskjellig type.
Linuxguru Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 Spørsmålet er om du kjøpte NF7 V2.0 med SATA RAID kontroller eller ikke. Den *med* SATA RAID har i tillegg firewire chip + uttak for to firewire kontakter. Firewire chipen ligger mellom PCI og AGP sloten, hvis jeg ikke husker feil, og kontaktene like ved. Den *uten* SATA RAID har _ikke_ firewire kontroller - dette fikk jeg dessverre erfare selv ved kjøp av et NF7 V2.0 nettopp.
tiboine Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 Spørsmålet er om du kjøpte NF7 V2.0 med SATA RAID kontroller eller ikke. Den *med* SATA RAID har i tillegg firewire chip + uttak for to firewire kontakter. Firewire chipen ligger mellom PCI og AGP sloten, hvis jeg ikke husker feil, og kontaktene like ved. Den *uten* SATA RAID har _ikke_ firewire kontroller - dette fikk jeg dessverre erfare selv ved kjøp av et NF7 V2.0 nettopp. Jupp, stemmer det. var nettopp på komplett sine sider og der var det 2 nf7 kort. en med og en uten firewire.
Shotgun Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Skrevet 16. januar 2004 Det virker som om det er med forskjellige braketter. På mitt kort var det bare med en brakett, og den er det to USB utganger på. Jeg har eget firewire-kort, så det spiller for såvidt ingen rolle. Jeg var bare redd for at han hadde bedre kort enn meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå