Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2025

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Haaland03 skrev (På 30.7.2025 den 8.36):

Hei. 

Er det noen som har hørt noe fra suppleringsopptaket eller har rykket fremover på venteliste i dag? 

Er det noen som har fått noe svar eller rykket frem i dag?

Endret av Politisøker8
Skrevet
Politisøker8 skrev (28 minutter siden):

Er det noen som har fått noe svar eller rykket frem i dag?

Vet om en som rykket frem fra 11. plass til 2.plass i Oslo i går. Det er vel bare de som får tilbud som får svar? (Han fikk ikke noe svar annet enn at han rykket frem) 

Skrevet

Sendte en mail til PHS Bodø og spurte om de oppdaterte ventelistene på samme måte som Oslo. Fikk dette som svar:

«Ventelistene oppdateres eksempelvis når søkere trekker søknadsalternativet sitt eller får tilbud om studieplass på et høyere søknadsalternativ.
Når det ikke er skjedd endringer på ventelistene i Bodø så skyldes det at det ikke har vært noen endringer på ventelisten der.»

Syntes det er litt rart med tanke på at PHS Oslo flytter seg nesten 20 plasser.

Er det forøvrig noen som har fått skoleplass nå etter 31?

Skrevet

Ventelistene blir automatisk oppdatert. Grunnen til at Oslo har så mye bevegelse VS de andre studiestedene er nok fordi Oslo har flest søkere generelt. Det genererer høyere bevegelse. Mange søker kun Oslo (fordi de kun ønsker å bo i Oslo), men har da også flere studier de søker og dermed heller prioritert et annet studie. De som søker Stavern og Bodø er ofte studenter soM virkelig vil bli politi og er villig til å flytte på seg for det - mindre bevegelse i listene.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Til dere som kjøper pensum brukt, hvordan gjør dere det? Ingen av de pensumpakkene som ligger ute brukt på finn har alle bøkene for høsten 2025, i tillegg synes jeg det er litt skummelt å kjøpe en pakke for b1-b3 når ikke pensumlistene ligger tilgjengelige. Eller ligger de ute?

Skrevet
phssøker2025- skrev (5 minutter siden):

Til dere som kjøper pensum brukt, hvordan gjør dere det? Ingen av de pensumpakkene som ligger ute brukt på finn har alle bøkene for høsten 2025, i tillegg synes jeg det er litt skummelt å kjøpe en pakke for b1-b3 når ikke pensumlistene ligger tilgjengelige. Eller ligger de ute?

De fleste anbefaler i høyeste grad å vente med å kjøpe pensum bøker til etter skolestart! Så jeg gjør det hvertfall☺️ Mtp nytt pensum

Skrevet
michelle20 skrev (1 minutt siden):

De fleste anbefaler i høyeste grad å vente med å kjøpe pensum bøker til etter skolestart! Så jeg gjør det hvertfall☺️ Mtp nytt pensum

Jeg og venter til fadderuka og hører

Skrevet
michelle20 skrev (2 minutter siden):

Okei, men lurt å kjøpe det som allerede ligger tilgjengelig da eller? Alle pensumbøker til høsten ligger ute på leganto

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...