Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet
Echo35 skrev (1 minutt siden):

Når kan de som hadde fysisk tester 3.juni forvente å få innkalling til utvidet intervju?

I fjor hadde jeg en av de siste datoene og fikk innkalling 6 juni. Men kan jo være annerledes i år altså

Videoannonse
Annonse
Skrevet
PHS-søker2025 skrev (1 minutt siden):

I fjor hadde jeg en av de siste datoene og fikk innkalling 6 juni. Men kan jo være annerledes i år altså

Hvordan var det utvidet intervjuet? 

Skrevet
Echo35 skrev (2 minutter siden):

Hvordan var det utvidet intervjuet? 

Ganske likt som det første intervjuet, bare at det er en person i den andre enden som stiller spørsmålene☺️

Skrevet
PHS-søker2025 skrev (13 minutter siden):

Ganske likt som det første intervjuet, bare at det er en person i den andre enden som stiller spørsmålene☺️

Får man tid til å tenke litt før man svarer eller må man svare med en gang?

Skrevet
Marko skrev (1 time siden):

Får man tid til å tenke litt før man svarer eller må man svare med en gang?

Husker at det var et par spørsmål om situasjoner jeg måtte tenke litt på, og det var helt greit. Men litt småkleint å sitte der og stirre ut i luften mens man tenker😂

• Hjerte 1
Skrevet

I dag var vi 4 jenter som gjennomførte høy stang i opptaket uten problem. Såvidt meg bekjent gikk alle oss videre fra testene. Løpetesten tok kål på mange av oss, men det var bare å motivere hjernen for alle testene i vannet til slutt. Jeg og ei annen jente var de aller siste personene som gjennomførte både undervannssvømmingen, dykkingen og svømmetesten. Vi satset på ta løpetesten på det aller siste laget. 

Av en eller annen grunn tenkte vi at vi ville ha god tid til restitusjon i garderoben mellom løping og svømmingen, slik som de andre. Det hadde vi absolutt ikke, siden vår hvile skjedde før selve løpingen. Taktisk en dårlig plan, selv om tanken var god.

Da vi startet de ulike testene i bassenget, var vi veldig slitne. Men vi fullførte alle kravene innen estimert tid. Et godt råd til neste års studenter er å starte løpstesten så fort som mulig, for å sikre tid til restitusjon i garderoben før svømmedelen. Ellers blir det skikkelig tungt i bassenget.

Selv måtte jeg ta undervannssvømmingen 2 ganger, siden ene pailabben min brøt vannoverflaten halvveis uten at jeg oppdaget det. Å starte på forsøk to umiddelbart etter å ha plukket opp begge ringene fra bassenget ble derfor ekstra tungt. Dessuten var det tilnærmet umulig å se ringene som var mørkerøde, da de ble kastet inn på det svarte feltet i bunnen av bassenget. Men spennende var det absolutt og en utfordring jeg setter stor pris på.

Møtte i all hovedsak utrolig trivelige folk, både av søkere, nåværende studenter, funksjonærer og ansvarlige. Alt i alt ett svært godt inntrykk av både gjennomføring og informasjon underveis. Vil gi PHS Oslo karakter 10/10 for dette. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Echo35 skrev (4 minutter siden):

Har noen som har hatt fysisk tester den 3.juni fått innkalling til utvidet intervju?

Vil tro, basert på hvordan det er gjort tidligere år, at vi som har hatt de siste opptaksdagene ikke blir kalt inn før nært 10 juni.

Skrevet
PHS-søker2025 skrev (43 minutter siden):

Vil tro, basert på hvordan det er gjort tidligere år, at vi som har hatt de siste opptaksdagene ikke blir kalt inn før nært 10 juni.

Må være i morgen eller på tirsdag siden fra fredag av til og med mandag er det fri eller?

Skrevet
Marko skrev (1 minutt siden):

Må være i morgen eller på tirsdag siden fra fredag av til og med mandag er det fri eller?

Godt poeng, er jo helligdag på mandag. Men vil tro at de enten sender ut før helgen eller i løpet av tirsdagen, tirsdag er vel ikke en helligdag. 

Skrevet

Tusen takk, 5 datoer å velge mellom 18, morgen og ettermiddag, 19 og 20 samme. Noen andre som fikk? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...