Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2025

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og et spørsmål til. Hvordan ligger folk an med svømmingen? Det sjokkerte meg litt hvor mye tyngre det er å svømme i 25-metersbasseng kontra 12,5, med tanke på vendingene. Er innafor men ikke med ekstremt god margin😅

Skrevet
PHS-søker2025 skrev (45 minutter siden):

Og et spørsmål til. Hvordan ligger folk an med svømmingen? Det sjokkerte meg litt hvor mye tyngre det er å svømme i 25-metersbasseng kontra 12,5, med tanke på vendingene. Er innafor men ikke med ekstremt god margin😅

Pleier å teste de 75 første meterne hver uke i 25-meters basseng. Ligger på rundt 1:18. Har du mulighet til å øve i et 25-meters basseng? Tror det kan være lurt. Jeg kjører to økter i uken.

Skrevet

Vedr.svømming: Hvis det er 25 m basseng, og 75 m er på bryst så tilsvarer det vel 3 runder. Da kan vi sparke ifra i kanten da for hver vending, ikke sant? Og- slyngbenspark. Er det noe spesielt man skal gjøre? Jeg har sett videoen på nettsiden men er det noe spesielt annet enn å bare sparke ifra slik det vises? 

Skrevet

Hei! J24 som har funnet leilighet i Stavern sammen med to tredjeårsstudenter og leter en siste romkamerat☺️ noen som har stavern på førstevalget og vil prate? 

Skrevet
PHS-søker25 skrev (3 timer siden):

Vedr.svømming: Hvis det er 25 m basseng, og 75 m er på bryst så tilsvarer det vel 3 runder. Da kan vi sparke ifra i kanten da for hver vending, ikke sant? Og- slyngbenspark. Er det noe spesielt man skal gjøre? Jeg har sett videoen på nettsiden men er det noe spesielt annet enn å bare sparke ifra slik det vises? 

Det ligger en video ute med svar fra opptaksansvarlig på @politihøgskolen på insta med mer info rundt svømming:)

• Liker 1
Skrevet
PHS-søker2025 skrev (19 timer siden):

Jeg ligger som regel på 2:15, men om jeg tar testen på slutten av svømmeøkten har jeg ikke mange sekundene å gå på. Håper jeg har overskudd etter kondisjonsløpet 😅 vil tro de fleste gjør det bedre når det gjelder, så ville ikke vært bekymret om du er innafor nå!

Skrevet (endret)
Majed skrev (10 minutter siden):

Hei. Noen andre som har mottatt innkalling til fysiske tester? 

Fikk innkalling 😄 Ingen poenggrense for fysiske i år heller ser det ut som

Endret av Tongo
  • Hjerte 1
Skrevet
Tongo skrev (11 minutter siden):

Fikk innkalling 😄 Ingen poenggrense for fysiske i år heller ser det ut som

Dessuten er det ikke alle som får innkalling som faktisk melder seg på til fysiske tester, eller møter opp hvis de er påmeldt.

• Liker 1
Skrevet

Har noen her inne på tråden erfaring fra tidligere om hvilket datoer for de fysiske testene som blir fylt opp først?

Skrevet
j0nnern skrev (6 timer siden):

Har noen her inne på tråden erfaring fra tidligere om hvilket datoer for de fysiske testene som blir fylt opp først?

Om jeg ikke husker helt feil så mener jeg de første datoene og tidligste tidspunktene ble fylt opp først. Men det er ikke noe stresse med, man finner alltid en dato som passer. 

• Liker 2
Skrevet
LIMA77 skrev (Akkurat nå):

Flere som ikke får valgt dato man ønsker å ha fysiske tester?

Hele nettsiden kræsjer og loader for meg

Skrevet
LIMA77 skrev (Akkurat nå):

Flere som ikke får valgt dato man ønsker å ha fysiske tester?

Jeg kommer ikke meg inn på nettsiden

Skrevet

Alt krasjer hos meg også.. Kom meg inn en gang og fikk trykket på en av juni-datoene, kom like etterpå opp at det var fullt. Men fikk bekreftelsesmelding fra phs på at datoen var reservert, så er usikker på om det har gått gjennom

Skrevet
PHS-søker2025 skrev (6 minutter siden):

Alt fra 30 mai-4 juni er fullt nå

Jeg fikk logge inn/ut sikkert ti ganger, og ble avvist hver gang. Sendte skjermbilde til opptakskontoret med mitt søknadsnummer.

Straks etterpå gikk det an å både logge inn, melde seg opp med mer. Er veldig glad for at jeg fikk foretrukket dato på slutten, da jeg har pådratt meg en kraftig muskelstrekk som trenger tid til og helbredes. 

Skrevet

Hei. Har meldt meg på nå jeg også. Er det noen som vet hvordan disse testene fungerer? Altså er det 1 og 1? Eller er alle som skal på fysiske tester den dagen samlet hele dagen å får se på hverandre utføre testene? Og hvis det er 1 og 1, får man reise hjem når man er ferdig med sin test? Når skal jeg satse på å bestille fly hjem tror dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...