ChemistryNørd Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai Takk for svar @PHS-søker2025 Satser på det ordner seg @Majed 1
Padden Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai Hvordan er studiemengden første året? Er det mye som kreves av en student eller er det veldig overkommelig? Vurderer sterkt masterstudie og politi samtidig.
Tongo Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai (endret) Vallyy skrev (14 timer siden): Noen som har vært på fysiske tester og vil fortelle om opplevelsen sin? Og til dere som har tatt lav stang på pullup, er den puten på stanga der, slik som på demonstrasjonsvideoen phs har? Var det overkommelig? Min opplevelse var veldig god. Det blir gitt tydelige beskjeder og instruksjoner om hvordan øvelsene foregår. Instruktørene jeg hadde var også veldig hyggelige og motiverende. Slik jeg forstår det så var opplegget annerledes tidligere hvor folk ble ropt opp og satt i grupper, men nå var det egentlig bare å stå i kø så fort man var klar. Før/etter du gjør øvelsen sier du navnet ditt til instruktøren som finner deg på en liste på iPad og krysser av om du består øvelsen eller ikke og blir sendt videre dersom du består. Vår rekkefølge var kroppshev, benkpress, løping, undervannssvømming, dykk, 100m. I og med at det er første mann til mølla og køsystem har du tid til å ta pause om du ikke ønsker å utføre "først" så lenge det alltid er noen som utfører. Usikker på om det kun var meg men jeg ble ekstremt tørr i munn på løpingen som gjorde det litt mer krevende enn ønsket. Du blir sekundert på løpingen hvor en instruktør følger med på deg og forteller deg om du ligger foran eller bak tiden. På 100m svømmingen fikk jeg også tiden min underveis men jeg svømte crawl med hode under vann så hørte egentlig ingenting. Jeg synes undervannssvømmingen var det mest utfordrende, med å se ringene under vann. De er heldigvis røde så om du klarer å svømme frem til noe rødt så går det bra. Ellers var øvelsene overkommelige dersom du har øvd og vet du klarer de. Til slutt fikk jeg en gratulasjon av instruktør på 100m svømming som krysset meg av på iPaden også kunne jeg dra hjem. Lykke til! Endret 20. mai av Tongo
Max123 Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai (endret) Padden skrev (12 timer siden): Hvordan er studiemengden første året? Er det mye som kreves av en student eller er det veldig overkommelig? Vurderer sterkt masterstudie og politi samtidig. Nå begynner det å bli noen år siden jeg gikk i B1, men jeg tok en annen bachelor samtidig og det gikk veldig fint! Skolen kommer nok til å si de første dagene at de anbefaler at du er med på alt av undervisning osv, men hvis du er strukturert går det helt fint å droppe enkelte timer som ikke er obligatorisk. Faktisk anbefaler jeg deg å ta masterstudie/studie på siden om du har kapasitet. Det vil hjelpe deg VELDIG i jobbsituasjonen etter du er ferdig. Man må dog være villig til at det går på kompromiss med noe sosialt. Endret 20. mai av Max123
Bumblebee1337 Skrevet 20. mai Forfatter Skrevet 20. mai Padden skrev (23 timer siden): Hvordan er studiemengden første året? Er det mye som kreves av en student eller er det veldig overkommelig? Vurderer sterkt masterstudie og politi samtidig. Det kommer vel an på hvor disiplinert du er 😊 Vil nok gå fint så lenge du er motivert hele veien tenker jeg. Bare husk at enkelte ting er obligatorisk oppmøte på PHS så det ikke krasjer med det andre studiet. Lykke til hvis du kjører på med begge to. Hva skal du ta master i??
PHS-søker2025 Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai Tongo skrev (På 20.5.2025 den 7.18): Min opplevelse var veldig god. Det blir gitt tydelige beskjeder og instruksjoner om hvordan øvelsene foregår. Instruktørene jeg hadde var også veldig hyggelige og motiverende. Slik jeg forstår det så var opplegget annerledes tidligere hvor folk ble ropt opp og satt i grupper, men nå var det egentlig bare å stå i kø så fort man var klar. Før/etter du gjør øvelsen sier du navnet ditt til instruktøren som finner deg på en liste på iPad og krysser av om du består øvelsen eller ikke og blir sendt videre dersom du består. Vår rekkefølge var kroppshev, benkpress, løping, undervannssvømming, dykk, 100m. I og med at det er første mann til mølla og køsystem har du tid til å ta pause om du ikke ønsker å utføre "først" så lenge det alltid er noen som utfører. Usikker på om det kun var meg men jeg ble ekstremt tørr i munn på løpingen som gjorde det litt mer krevende enn ønsket. Du blir sekundert på løpingen hvor en instruktør følger med på deg og forteller deg om du ligger foran eller bak tiden. På 100m svømmingen fikk jeg også tiden min underveis men jeg svømte crawl med hode under vann så hørte egentlig ingenting. Jeg synes undervannssvømmingen var det mest utfordrende, med å se ringene under vann. De er heldigvis røde så om du klarer å svømme frem til noe rødt så går det bra. Ellers var øvelsene overkommelige dersom du har øvd og vet du klarer de. Til slutt fikk jeg en gratulasjon av instruktør på 100m svømming som krysset meg av på iPaden også kunne jeg dra hjem. Lykke til! Supert med så utfyllende svar!! Tusen takk Så du om stanga i øvelsen lav stang hadde lik pute som på demonstasjonsvideoen? Og var du på opptak i Oslo?
Tongo Skrevet 21. mai Skrevet 21. mai (endret) PHS-søker2025 skrev (6 timer siden): Supert med så utfyllende svar!! Tusen takk Så du om stanga i øvelsen lav stang hadde lik pute som på demonstasjonsvideoen? Og var du på opptak i Oslo? Jeg så dessverre ikke lav stang, men tipper den er tilnærmet lik. Var i Oslo ja, NIH sitt treningsrom så helt likt ut som et greit treningssenter så utstyret der er nok ikke veldig ulike Endret 21. mai av Tongo
Padden Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai Bumblebee1337 skrev (På 20.5.2025 den 22.37): Det kommer vel an på hvor disiplinert du er 😊 Vil nok gå fint så lenge du er motivert hele veien tenker jeg. Bare husk at enkelte ting er obligatorisk oppmøte på PHS så det ikke krasjer med det andre studiet. Lykke til hvis du kjører på med begge to. Hva skal du ta master i?? Er kommet inn på rettsvitenskap i Kristiansand, og ingenting der er obligatorisk! Så driver å vurderer begge to om jeg skulle være så heldig å få til phs i tillegg☺️ 1
Vlp Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai Noen som vet om det er lov med flytende kalk/kritt på pullups-delen av testene? For å få bedre grep rundt stangen, altså.
erlgutt Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai Hei folkens! Håper alt går bra med søknader og fysiske tester. Jeg og en kompis går nå første året i Bodø og er veldig fornøyd. Vi bor ved Hunstad som er 15 minutter unna PHS/Nord universitet, og 5 minutter unna Hunstadsenteret som har det meste man trenger. Det er 3 bussforbindelser 300 meter unna hvor 2 av dem tar deg til skolen, og alle 3 tar deg til byen på 10-20 minutter. Vi bor i et hus med to kollektiv, hvor det nede er plass til 4, og oppe er plass til 5. Det er foreløpig uvisst hvor mange ledige plasser det blir oppe, men nede blir alt ledig. Man kan fint skille av kollektivene med en dør om man ønsker det, eller ha den åpen om man vil vandre mer fritt. Det er 2 parkeringsplasser til bil for de nede, og 3-5 parkeringsplasser tiltenkt de oppe. Det er også en stor kjeller nede med masse boder og oppbevaringsplass til for eksempel sykkel, bildekk, bagasje og alt annet man måtte ønske. Vi er veldig fornøyd med utleier og kan anbefale og gå god for han på det sterkeste. Han har spesifisert at han har et ønske om å leie ut til ordensfolk, helst politi. Om dette skulle være av interesse, send meg en melding her så skal jeg videreformidle dette til utleier. Igjen, masse lykke til med opptak! 1
Mikkelrew1338 Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai On 5/20/2025 at 7:18 AM, Tongo said: Min opplevelse var veldig god. Det blir gitt tydelige beskjeder og instruksjoner om hvordan øvelsene foregår. Instruktørene jeg hadde var også veldig hyggelige og motiverende. Slik jeg forstår det så var opplegget annerledes tidligere hvor folk ble ropt opp og satt i grupper, men nå var det egentlig bare å stå i kø så fort man var klar. Før/etter du gjør øvelsen sier du navnet ditt til instruktøren som finner deg på en liste på iPad og krysser av om du består øvelsen eller ikke og blir sendt videre dersom du består. Vår rekkefølge var kroppshev, benkpress, løping, undervannssvømming, dykk, 100m. I og med at det er første mann til mølla og køsystem har du tid til å ta pause om du ikke ønsker å utføre "først" så lenge det alltid er noen som utfører. Usikker på om det kun var meg men jeg ble ekstremt tørr i munn på løpingen som gjorde det litt mer krevende enn ønsket. Du blir sekundert på løpingen hvor en instruktør følger med på deg og forteller deg om du ligger foran eller bak tiden. På 100m svømmingen fikk jeg også tiden min underveis men jeg svømte crawl med hode under vann så hørte egentlig ingenting. Jeg synes undervannssvømmingen var det mest utfordrende, med å se ringene under vann. De er heldigvis røde så om du klarer å svømme frem til noe rødt så går det bra. Ellers var øvelsene overkommelige dersom du har øvd og vet du klarer de. Til slutt fikk jeg en gratulasjon av instruktør på 100m svømming som krysset meg av på iPaden også kunne jeg dra hjem. Lykke til! Fantastisk! Takk for utfyllende og nyttig info! Hvilken lengde brukte dere på NIH? Bredden eller lengden på dette bildet? Hvor mange baner og hvor mange var dere i vannet samtidig under svømming på tid? Antar det var én og én ved dykk og svømming under vann. Skal inn på mandag! Gleder meg, men klart man kjenner at nervene er tilstede. Foto: NIH
Marko Skrevet 23. mai Skrevet 23. mai Mikkelrew1338 skrev (2 minutter siden): Fantastisk! Takk for utfyllende og nyttig info! Hvilken lengde brukte dere på NIH? Bredden eller lengden på dette bildet? Hvor mange baner og hvor mange var dere i vannet samtidig under svømming på tid? Antar det var én og én ved dykk og svømming under vann. Skal inn på mandag! Gleder meg, men klart man kjenner at nervene er tilstede. Foto: NIH Kan man velge lengde eller bredde når man skal svømme 100 meteren?
Tongo Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai Mikkelrew1338 skrev (11 timer siden): Fantastisk! Takk for utfyllende og nyttig info! Hvilken lengde brukte dere på NIH? Bredden eller lengden på dette bildet? Hvor mange baner og hvor mange var dere i vannet samtidig under svømming på tid? Antar det var én og én ved dykk og svømming under vann. Skal inn på mandag! Gleder meg, men klart man kjenner at nervene er tilstede. Foto: NIH Banen inn mot tribunen brukes til undervannssvømming og dykk hvor 12,5m blir brukt til undervann og siste 12,5m til dykk. Det er én om gangen på undervann og to stk på dykk. Det er fire om gangen på 100m med skilletau så du får din egen bane med egen instruktør. Her svømmer du lengden på 25m. Lykke til!
Tongo Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai Majed skrev (11 timer siden): Kan man velge lengde eller bredde når man skal svømme 100 meteren? Nei, du svømmer lengden på 25m.
Marko Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai Tongo skrev (10 minutter siden): Nei, du svømmer lengden på 25m. Takk for svar😊
Vallyy Skrevet 25. mai Skrevet 25. mai Mange som har strøket på testene? Og vet noen om stanga på lav stang-pullup er lik som på demonstrasjonsvideoen?
Student2538 Skrevet 25. mai Skrevet 25. mai Vallyy skrev (8 timer siden): Mange som har strøket på testene? Og vet noen om stanga på lav stang-pullup er lik som på demonstrasjonsvideoen? Lurer også veldig på dette med stanga
LIMA77 Skrevet 25. mai Skrevet 25. mai Student2538 skrev (57 minutter siden): Lurer også veldig på dette med stanga Samme her 🥹
Sunset99 Skrevet 25. mai Skrevet 25. mai Til dere som ikke har gjennomført de fysiske testene enda, hvilken øvelse er dere mest usikker på? Selv er jeg mest usikker på svømming på tid da det går sakte på ryggsvømmingen.
Marko Skrevet 25. mai Skrevet 25. mai Sunset99 skrev (7 minutter siden): Til dere som ikke har gjennomført de fysiske testene enda, hvilken øvelse er dere mest usikker på? Selv er jeg mest usikker på svømming på tid da det går sakte på ryggsvømmingen. Samme her, Sliter med ryggsvømminga. Hvor mange minutter er du på nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå