Gå til innhold

www.film24.no


Anbefalte innlegg

Ettersom de leier ut filmer og mange benytter anledningen til å se filmen på PC tenkte jeg det kunne være en fin anledning å poste min erfaring her. Mange vil sikkert si de har gode erfaringer, og det stemmer sikkert. Min erfaring er ikke bare god, men er preget av flere problemer underveis. Jeg er nå i min tredje tremåneders-periode. Det siste abonnementet tegnet jeg nylig, og angrer allerede. Det kommer jeg tilbake til. Til opplysning er film24 noen som leier ut filmer via nett. Du får filmene tilsendt og du returnerer dem og skal liksom få tilsendt to nye et par dager etter. Filmene velges ut fra en liste du har satt opp.

 

Stort sett kommer filmene to-tre dager etter at de er returnert, men desverre så skjer det altfor ofte at det tar mye lengre tid. I mitt verste tilfelle har jeg opplevd at det har tatt hele to uker fra jeg har returnert mine to filmer til jeg har fått to nye. Dette er altfor dårlig. Etter gjentagene treige tilbakeleveringer tok jeg kontakt via deres nettside. Svaret jeg fikk var at jeg hadde hatt et opphold i abonnementet, men at det skulle ha betydning flere uker etter at det var gjenopprettet er for meg fortsatt en gåte, og er heller en dårlig unskyldning tatt fra løse luften.

 

Etter hvert oppdaget jeg at jeg bare hadde to filmer, og ikke tre - som jeg oppdaget var avtalen. Det var min feil, uten at jeg visste det, ettersom jeg hadde returnert alle tre (jeg misforstod og trodde jeg skulle få tre første gangen som en velkomst og to videre). Jeg tok kontakt via deres nettside flere ganger uten å få svar. Jeg ønsket bare et svar på hvorfor jeg fikk to og ikke tre filmer. Deretter prøvde jeg et par ganger å sende med en beskjed med filmene, klistret på DVD-coveret. Igjen uten å få svar. Til slutt måtte jeg finne frem telefonnummeret, som ikke står oppgitt på deres nettsider, og da fikk jeg til slutt den enkle forklaringen som fikk systemet til å fungere igjen.

 

Så til slutt til mitt siste abonnement. Etter at det forrige gikk ut i juletider returnerte jeg filmene. De kom tilbake litt etter fristen. Jeg reiste på ferie og tegnet derfor ikke nytt abonnemet. To uker etter tegnet jeg mitt siste abonnement. Jeg betalte med VISA og gikk inn på min informasjonsside. Der stod det at 15 dager av mitt abonnement allerede hadde løpt... Etter å ha betalt for tre måneder sitter jeg bare igjen med to og en halv. Jeg tok igjen kontakt, og denne gangen fikk jeg svar, utrolig nok. Jo, fordi filmene hadde kommet inn for seint måtte jeg betale fra den oppgitte datoen, som er mange dager etter at fimene ankom, åtte faktisk. De aksepterer selv en leveringstid på to uker, men lar oss betale et halvt månedssabonnement om forsendelsen kommer noen få dager for seint.

 

Etter at mitt abonnement er utløpt er det tilbake til videobutikken, hvor jeg kan leie de nyeste filmene. For ja, de nye filmene har jeg aldri fått tilsendt. Du setter opp en del filmer på lista som du får tilsendt. Enkelte filmer har stått på lista i seks måneder uten at jeg har fått sett dem ennå, så jeg takker meg nå til min lokale DVD-sjappe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå sendt klage til Forbrukerrådet på det med betaling, så får vi se hvordan det går. Selv føler jeg meg svindlet når jeg i god tro betaler for tre måneder.

hmm skulle vel egentlig til å melde meg inn i film24.no

 

men var litt usikker for jeg regnet med at ditta med levering tilbake og at man fikk nøyaktig de filmene man ville ha til enhver tid kom til å bli ett problem=)

 

tror jeg lar være å melde meg inn jeg :yes:

 

eventuelt vente til dem har kommet skikkkkkelig i gang med sakene :roll:

Lenke til kommentar

Her er mine erfaringer:

 

Jeg er nettopp ferdig med et tre måneders abb fra Film24 (3 filmers abb). Det funka greit i den forstand at jeg ikke noe direkte trøbbel med dem, men enkelte ting ved opplegget viste seg i praksis å være litt annerledes enn man tror i utgangspunktet. Jeg kommer nok ikke til å abonnere på ny der - i hvert fall ikke før utvalget er mye større

 

Pluss:

- Pris pr film er ikke verst (avhenger av hvor mange filmer du leier)

 

- Praktisk å få filmer rett i postkassen

 

- Greit å sette opp en liste i ro og mak over hvilke titler du vil ha

 

Minus:

- Jeg klarte aldri å få mer enn en sending i uka, uansett hvor kjapp jeg var til å sende filmer i retur. Den "ubegrensede" tilgangen på filmer for fast pris i mnd blir ikke fullt så ubegrenset allikevel

 

- I ny og ne dukker det opp en ripet/skadet plate, forståelig nok - men F24 har ingen rutiner for å få sendt deg ny, så du må returnere den på vanlig måte og føre filmen opp på listen din på nytt og håpe den dukker opp senere en gang

 

- Utvalget er begrenset, og nye filmer er selvfølgelig så populære at det kan ta lang tid før du får den. Ikke regn med at du får det aller nyeste nyeste..

 

- Fikk aldri kontakt med dem på epost, selv om de oppgir en epost adresse.

 

Anbefaling: Tja..

- Velg i hvertfall 2 eller 4 filmer hjemme. Styr unna 3-filmers varianten, fordi i praksis får du allikevel ikke flere flimer enn om du velger 2 filmer hjemme. Med 3 filmers varianten sitter du til enhver tid med en film du har sett i hylla i en hel uke.

Lenke til kommentar

Jeg gjorde et lite regnestykke. Etter seks måneder har jeg leid i snitt 4,8 filmer i måneden. Prisen pr. film blir da 33 kroner filmen.

 

En ting jeg glemte i hovedinnlegget. Etter at jeg tegnet meg på avtalen på nytt tegnet jeg meg for tre filmer. Jeg fikk tilsendt to :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg gjorde et lite regnestykke. Etter seks måneder har jeg leid i snitt 4,8 filmer i måneden. Prisen pr. film blir da 33 kroner filmen.

 

En ting jeg glemte i hovedinnlegget. Etter at jeg tegnet meg på avtalen på nytt tegnet jeg meg for tre filmer. Jeg fikk tilsendt to :thumbdown:

Hvor mange filmer har du på lista di da?

Lenke til kommentar

Med andre ord, en gjennomsnitts video leier, vil ikke spare mange kronene. Men kan istedet oppleve å måtte vente lenge på filmene. Detta var vel som forventa, og hva er vitsen med og ha en film i 1 mnd hver gang..

 

Seff har jeg sjøl nekta og melde meg inn, og jeg ser nå ingen grunner til og forandre på. Lenge leve den lokale videosjappa, hvor du leier filmen for 40.- , får filmen i det minuttet du bestemmer deg for det, og ikke er avhengie av postmann som skal gjøra jobben sin, for her er det opp til deg sjøl og få filmen hjem ;)

Lenke til kommentar
Jeg gjorde et lite regnestykke. Etter seks måneder har jeg leid i snitt 4,8 filmer i måneden. Prisen pr. film blir da 33 kroner filmen.

 

En ting jeg glemte i hovedinnlegget. Etter at jeg tegnet meg på avtalen på nytt tegnet jeg meg for tre filmer. Jeg fikk tilsendt to  :thumbdown:

Hvor mange filmer har du på lista di da?

29 filmer.

Lenke til kommentar
Jeg gjorde et lite regnestykke. Etter seks måneder har jeg leid i snitt 4,8 filmer i måneden. Prisen pr. film blir da 33 kroner filmen.

 

En ting jeg glemte i hovedinnlegget. Etter at jeg tegnet meg på avtalen på nytt tegnet jeg meg for tre filmer. Jeg fikk tilsendt to  :thumbdown:

Hvor mange filmer har du på lista di da?

29 filmer.

De er jo avhengige av å ha filmene inne, hvorfor ikke forsøke å legge til flere filmer, så kanskje det går fortere...jeg har over 50 filmer i min liste.

Lenke til kommentar

Nå synes jeg mange av dere syter unødvendig mye. LES først FAQ på siden deres - der får du faktisk svar ganske fort. Klart at noen kan være uheldige, men i bunn og grunn bør vi la dem få en sjanse, og være glade for at dette konseptet har kommet til Norge. Jeg så det i USA for 2 år siden og der fungerte det supert. Ingen grunn til at det skal være annerledes i Norge.

Dersom dere velger å slå ring rundt den lokale videosjappa, så kan jeg jo opplyse om at jeg har ikke hørt om noen (Oslo) som leier ut DVD for 25,-! VHS kanskje, men DVD leies ut her for minimum 55,-. Da skal du faktisk ikke få mer enn 4 filmer fra film24 før det lønner seg, pluss at du slipper å gå frem og tilbake til videosjappa (lenge leve latskapen!). :thumbs:

Husk at dersom det blir forsinket så er det som regel det norske postvesen som har skylden - ikke film24.

Lenke til kommentar
Nå synes jeg mange av dere syter unødvendig mye. LES først FAQ på siden deres - der får du faktisk svar ganske fort. Klart at noen kan være uheldige, men i bunn og grunn bør vi la dem få en sjanse, og være glade for at dette konseptet har kommet til Norge. Jeg så det i USA for 2 år siden og der fungerte det supert. Ingen grunn til at det skal være annerledes i Norge.

Dersom dere velger å slå ring rundt den lokale videosjappa, så kan jeg jo opplyse om at jeg har ikke hørt om noen (Oslo) som leier ut DVD for 25,-! VHS kanskje, men DVD leies ut her for minimum 55,-. Da skal du faktisk ikke få mer enn 4 filmer fra film24 før det lønner seg, pluss at du slipper å gå frem og tilbake til videosjappa (lenge leve latskapen!).  :thumbs:

Husk at dersom det blir forsinket så er det som regel det norske postvesen som har skylden - ikke film24.

Systemet fungerer sikkert fint i USA, men det behøver ikke å bety at de som driver det i Norge får det til å gå problemfritt for det? Er de uerfarne nok opptrer de som amatører, som ikke å svare på henvendelser. Om du leser innleggene igjen så ser du at det er mye mer enn treig levering. Og nå er ikke posten så sein som to uker forsinket. Dessuten ser jeg på min overssiktsside om ny film er sendt eller ikke, så det du nevner her er en ikke-ting. Treig postgang straffer i så fall fim24 sine kunder for. Hvorfor? Les følgende:

 

Jeg fikk svar på klagen til Film24. De mener at jeg kan trekkes de to ukene fordi filmen kom åtte dager for seint. Filmen skulle vært hos dem innen 1. januar, men de har et slingringsmon på tre dager, og jeg regner med at det er virkedager. Og ser dere på kalendereren er 8. januar innenfor denne tidsfristen, i forhold til virkedager. Film24 har en elendig kundebehandling og krangler om noen dager som de med letthet kunne gitt tilbake. Å betale for tre måneder og få to og en halv er uakseptabelt. Å betale for tre filmer og kun få tilsendt to når man starter abonnementet igjen er uakseptabelt. At man må vente to uker før en ny film returneres er uakseptabelt. Nei, etter min periode nå er jeg ferdig med Film24, men om andre vil prøve seg, så selvfølgelig: Lykke til.

 

edit: skriveleif

Endret av AK47
Lenke til kommentar

Joda :blush: - jeg er for alldel ikke ansatt i film24, men synes ordningen høres svært bra ut. Dersom du har hatt disse problemene, skjønner jeg godt din frustrasjon. Jeg ville vært like forbannet, men det er nok ikke til å komme fra at mange har hatt positive erfaringer med film24, mens andre har vært uheldige slik som du.

Jeg har for eksempel svært negative erfaringer med Nextgentel, mens jeg stiller meg hoderystende til folk som roser dem opp i skyene. Men jeg må bare innse at noen faktisk er "heldigere" med både kundeservice og produktet de får enn andre.

Det du har opplevd skal likevel ikke skje, så jeg forstår godt at du holder deg til den lokale videosjappa heretter.

Hva med dere andre - hva slags erfaringer har dere med Film24 - la oss får høre!

Lenke til kommentar

AK47 du har nok brukt feil metode på og kontakte dei.

Eg valgte feil i starten, valgte 2 film i stade for 3 film, så eg sendte ein mail via websiten deira, og fikk svar ganske kjapt. Da betalte eg inn differansen og alt gjikk bra. Du har nok vore litt uheldig.

 

Og postgangen rundt jul er ikkje spessielt kjapp. Det bør du tenkte på.

 

 

Jeg sendte inn 3 filmer, men fikk bare 2 tilbake. Hvorfor? 
Av portohensyn sender vi alltid ut to og to dvder (unntaket er første forsendelse). Har du f.eks. betalt for 3 filmer hjemme og har sendt inn alle, sender du bare 1 dvd neste gang, så er du i rute igjen. 

 

Dessuten har du lov og lese FAQ'n før du klager her? hallo.

Og gjett 2 ganger på kva som står nederst på http://www.film24.no i den kollona som det står Forsiden, Registering, Log inn, Logg ut, Min side, Velg Filmer, Kategori, MovieMatcher... også står det?

 

Når eg har lest faq'n 2 ganger... så er du ikkje lengre uheldig synes eg...

 

Edit:

 

Hva med dere andre - hva slags erfaringer har dere med Film24 - la oss får høre!

 

Kun gode, litt treigt rundt jul, men det er jo posten sin skyld.

Endret av Cornel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...