Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har lyst å forandre på ''status quo'' livet mitt i å være evig singel, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem


Anbefalte innlegg

Kan fortelle litt om meg selv. Jeg er 41 år og har vært evig singel. Aldri hatt kjæreste. Har gått på date med noen damer. Sist jeg var på date var 11 år siden. Og det var sist gang jeg har hatt sex. Har klart noenlunde å ikke tenke på singellivet, men har merket i det siste at jeg ønsker en forandring. Har en avhengighet på å sitte foran laptopen min og preike med folk på discord og forumer fremfor å gjøre noe fysisk ute. Sliter med sosial angst og dårlig selvtillit og. Trener og gå på tur for å bygge opp selvtilliten, men vet ikke om det er den riktige veien å gå? Har dere noen gode tips på hva jeg kan gjøre for å finne en jeg vil dele livet mitt med? Ikke nødvendigvis gifte meg, men en kjæreste. 

Endret av ForTheImperium
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som du er godt på vei allerede.

Når man klarer å bestemme seg for å gjøre en forandring så har man kommet over den verste delen.

Hold motivasjonen oppe, ta ting et steg om gangen, ikke hast deg ut i noe.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest ba5a1...3fb

https://www.kursagenten.no/kursoversikt

Er jo en naturlig arena for å kunne møte andre.
du vil mest sannsynlig ikke møte en partner der, selv om det sikkert skjer fra tid og annen. 

Men du får nå i det minste eksponert deg for det sosiale aspektet her i livet og vil ha mange muligheter til å lære deg å konversere med andre.

Du vil få rare blikk, du vil få varme blikk.. Er ikke så krise uansett.

Når det sosiale er på plass er det ikke noe i veien med å prøve nett dating.

Anonymous poster hash: ba5a1...3fb

Lenke til kommentar
Gjest 1d4a9...cd6
ForTheImperium skrev (På 5.5.2024 den 12:50 AM):

Kan fortelle litt om meg selv. Jeg er 41 år og har vært evig singel. Aldri hatt kjæreste. Har gått på date med noen damer. Sist jeg var på date var 11 år siden. Og det var sist gang jeg har hatt sex. Har klart noenlunde å ikke tenke på singellivet, men har merket i det siste at jeg ønsker en forandring. Har en avhengighet på å sitte foran laptopen min og preike med folk på discord og forumer fremfor å gjøre noe fysisk ute. Sliter med sosial angst og dårlig selvtillit og. Trener og gå på tur for å bygge opp selvtilliten, men vet ikke om det er den riktige veien å gå? Har dere noen gode tips på hva jeg kan gjøre for å finne en jeg vil dele livet mitt med? Ikke nødvendigvis gifte meg, men en kjæreste. 

Trene og gå tur er den riktige veien å gå. Jeg tenker at du bare må komme deg ut og møte andre. Ser ikke noen grunn til at du skal ha problem med å finne deg kjæreste.

Sosial angst er ikke uvanlig å ha, og dårlig selvtillit er det mange som har. Trøsten er da at du ikke er alene om det, men dessverre kan det ødelegge litt for deg også. Det er viktig at du ser din egen verdi og hva du har å gi i en relasjon. Jeg sliter selv med fryktelig dårlig selvtillit, det er faktisk bagatelliserende å si dårlig selvtillit - jeg føler et sterkt hat over meg selv, og jeg prøver å minne meg selv på de få gode kvalitetene jeg har (til å stole på, lytter, lett å snakke med). Når jeg da stifter nye bekjentskap så fokuserer jeg på disse tre tingene, at det er gode kvaliteter jeg har, som andre vil sette pris på. Mye som er galt med meg men jeg kan ikke la de tankene og følelsene styre meg, jeg må fokusere på det som er bra. 

Som sagt gjør du det riktig med å være fysisk aktiv med tanke på selvtilliten. Fortsett med det. Bli gjerne mer fysisk ute, om du liker å gå tur i naturen og fjell så er det en fin arena å komme i prat med andre også. Finnes turgrupper mange steder i landet. DNT arrangerer vel også turer. Om du ikke er "sprek nok" til det... Vel sett deg som mål å bli sprek nok og tren deg opp til det, for eksempel. 

Bare så det er sagt, jeg hadde satt veldig pris på å møte og bli kjent med en mann som har vært singel lenge. Det at du ikke har "pult rundt" og vært i mange korte forhold er veldig positivt. Enkelte kvinner liker "menn med erfaring", men vi er flere som liker de mer "stille" gutta. :) 

Anonymous poster hash: 1d4a9...cd6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...