Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vindusvisker på Hyundai oppfører seg rart


Anbefalte innlegg

Morn, morn!

Har en Hyundai ix20 2011 der ene vindusviskern forran oppfører seg veldig rart. Har ikke noe særlig erfaring å mekke på bil men har lyst å prøve å se på problemet selv før jeg går til en bilmekaniker.

Problemstillingen min er at vindusviskeren på sjoførsiden går opp, men ikke ned igjen. Ofte kan den også stoppe midt på ruta eller bruke god tid, nesten som at den sliter å dra seg over ruta.

Jeg har prøvd vindusviskeren både i sol og regn uten forskjell. Har byttet ut vindusviskeren(var vel påtide uansett), men igjen så er det ingen forskjell.

Jeg merket at når jeg kjørte vindusviskeren når den stå opp (at den ikke tok borti frontruta) at den gikk opp og ned uten problem.

 

Så derfor begynner jeg å tro at den lille vindusvisker motoren (tror det var tingen? Haha) er gåen, men det var ikke så lett tilgjengelig så har ikke sjekket mer på den.

 

Noen forslag? Tar imot all hjelp!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første du kan gjøre er å sjekke at viskerarmen ikke har løsnet fra spindelen, nederst på viskerarmen er det et lite deksel du kan vippe opp og innenfor der skal det være en skrue eller mutter.

Hvis det hadde vært viskermotoren så ville begge vindusviskerne hatt det samme problemet.

Lenke til kommentar
20 hours ago, El burro said:

Det første du kan gjøre er å sjekke at viskerarmen ikke har løsnet fra spindelen, nederst på viskerarmen er det et lite deksel du kan vippe opp og innenfor der skal det være en skrue eller mutter.

Hvis det hadde vært viskermotoren så ville begge vindusviskerne hatt det samme problemet.


skjønner, godt å vite det om motoren. Skal prøve å stramme den mutteren å se om i får noen gode resultat, takk for tipset!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...