Gå til innhold

PHP- kode feil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor kommer variablen $tittel fra?

er det noe du sender fra et skjema, ligger i en session, er i en cookie, sendes i adresselinjen eller kommer den tidligere i scriptet?

Hvis du sender den i adresselinjen (index.php?Tittel=1) så må du bruke $_GET['Tittel']. Er dette tilfellet bruker du denne:

$query = "SELECT * FROM news WHERE id='".$_GET['Tittel']."'";

Sendes variablen med et skjema hvor method = post bruker du $_POST.

Hvis det kan variere hvordan den sendes, så lenge det ikke er session kan du også bruke $_REQUEST['Tittel']

(gjelder da for GET, POST og COOKIE)

Skrevet

Antar at feilen er i nyhetsskriptet på hjemmesiden din? Når jeg stakk innom, fikk jeg denne feilmeldingen :

Parse error: parse error in /home/f88d7de/public_html/nyheter/view2_include.php on line 7

Legg merke til at det ikke er feil i linje 9, men 7.

Holder på med mitt eget nyhetsskript selv, og det fungerer brillefint. Hvis du vil ha litt kode, er det bare å sende en PM.

Skrevet (endret)

Hei. Orker ikke lese i gjennom alle svarene, men etter mysql_query( "whatever" ), endre det til mysql_query( "whatever" ) or die( mysql_error());

Så finner du fort ut om queryen er gyldig. Er den det ikke, vil du få denne feil meldingen: Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource bla bla.

mysql queryen din... hvis du bruker variabler fra POST eller GET, er det viktig å definere dette i mysql_queryen. Bruk derfor '{$_GET[Tittel]}' <-- med ' tegn.

Hvis du ikke skulle få noen feil melding, så skriv print( mysql_num_rows( $result )) for å se hvor mange linjer som ble gitt tilbake. Er det null, vil ingen ting av while loopen bli printet ut.

Endret av Ronnyronny

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...