Gå til innhold

PC-en vil ikke boote

zbegra

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg har nettopp bygd meg pc og har egentlig litt problemer med å få starta den opp. Jeg er ganske sikker på at alt av ledninger er kobla riktig, men ikke helt sikker med jumpere osv.

Når jeg prøver å starte pc-en lyser Powerled og HDD led, men der stopper også opplevelsen. Det er også en lampe på hovedkortet som lyser grønt så lenge strømmen er kobla inn, så det virker som det får strøm ihvertfall.

Noe er uansett galt, for hverken PSU-vifte, cpu vifte eller noen andre vifter starter, og heller ikke no annet egentlig.

Det er første gang jeg bygger pc, hadde vært fint om dere hadde noen tips til hva som kan være feil...

:dontgetit:
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei

Jeg opplevde det samme med min p4 maskin i sommer. da var feilen at jeg kun hadde koplet en strømkabel til hovedkortet.(asus p4p800).Det skal være to. Regner med at du har sjekket dette. Ellers kontroler at minnebrikker, Skjermkort, CPU etc sitter skikkelig fast.

lykke til

Endret av firberblad
Skrevet (endret)
Hei

Jeg opplevde det samme med min p4 maskin i sommer. da var feilen at jeg kun hadde koplet en strømkabel til hovedkortet.(asus p4p800).Det skal være to. Regner med at du har sjekket dette. Ellers kontroler at minnebrikker, Skjermkort, CPU etc sitter skikkelig fast.

lykke til

Jeg har akkurat samme hovedkortet som deg faktisk (eller deluxe utgaven..) :), ja jeg har kobla til begge strømkablene, skjer fortsatt svært lite, frykter at strømforsyninga er gåen?? (Chieftec)

Men altså, den skal da ihvertfall greie å komme til POST skjermen uten både minnebrikker og cpu, men disse har jeg sjekka og de er skikkelig kobla til.

Jeg er på skolen nå så jeg får se nærmere på det når jeg kommer hjem

Endret av zbegra
Skrevet

For meg høres det også ut som strømforsyningen er gåen. Er ikke så veldig kjent med om det fins noe form for sikringer som kopler inn hvis noe er feil med PSU eller hvis noe er koplet feil på hovedkortet. Har jeg forstått deg riktig så skjer det absolutt ingenting når du trykker på power on knappen?

fortsatt lykke til

Skrevet (endret)

Har opplevd at ting kan ordne seg hvis en gjør det meste av bygginga om igjen. Lettere å finne ut om en har glemt noe på den måten.

Har du gullskruer/avstandsstykker mellom HK og HKplata?

Husket du å ha på goop mellom kjøler og CPU?

Prøv å bare ha CPU, RAM og Skjermkort tilkobla og prøv å boote da.

Har du mulighet til å sjekke PSU og andre deler på en annen PC?

Er du sikker på at kabel fra Powerknappen til HK er koblet riktig?

Har du mulighet til å boote via Hotkeys på tastaturet, i såfall prøv det

Edit:skriveleif

Endret av cremaster
Skrevet
Har opplevd at ting kan ordne seg hvis en gjør det meste av bygginga om igjen. Lettere å finne ut om en har glemt noe på den måten.

Har du gullskruer/avstandsstykker mellom HK og HKplata?

Husket du å ha på goop mellom kjøler og CPU?

Prøv å bare ha CPU, RAM og Skjermkort tilkobla og prøv å boote da.

Har du mulighet til å sjekke PSU og andre deler på en annen PC?

Er du sikker på at kabel fra Powerknappen til HK er koblet riktig?

Har du mulighet til å boote via Hotkeys på tastaturet, i såfall prøv det

Edit:skriveleif

Jeg har ikke tatt på goop, men det var en sånn greie under fra før, har boxed P4 2,6Ghz 800FSB, men egentlig så tror jeg ikke det er cpu, virker egentlig som det er noe annet.

Men skal prøve alt du nevnte, ingenting skal være uprøvd, takk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...