Gå til innhold

Best tid å kjøpe PC i 2024?


Anbefalte innlegg

Jeg tenker å gå all in og anskaffe meg et 4090 og 14900KF-oppsett. Tenker å kjøpe gjennom Komplett, da jeg har hatt god erfaring med de gjennom årene. 
 

Lander på rundt 50K med dagens kurs for de komponentene jeg har satt sammen.
 

Det jeg lurer på er om det er lurt å vente til et evt salg, og/eller om det er noen av dere som vet når på året det er best å kjøpe? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville byttet ut 14900KF med 7800X3D.  Ikke skimp på RAM, kjøp noe 6000MT/s CL30 eller bedre

Nvidia kommer med nye SUPER-skjermkort om 3-4 uker. F.eks. 4080 SUPER kan være aktuell for deg
AMD kommer muligens med nye CPUer mot slutten av året.

 

EDIT: Dette med antagelsen om at du skal game. Til produksjon eller en blanding ville jeg muligens valgt noe annet

Endret av Slaps
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Slaps skrev (4 timer siden):

Ville byttet ut 14900KF med 7800X3D.  Ikke skimp på RAM, kjøp noe 6000MT/s CL30 eller bedre

Nvidia kommer med nye SUPER-skjermkort om 3-4 uker. F.eks. 4080 SUPER kan være aktuell for deg
AMD kommer muligens med nye CPUer mot slutten av året.

 

EDIT: Dette med antagelsen om at du skal game. Til produksjon eller en blanding ville jeg muligens valgt noe annet

Det blir hovedsaklig til 4K gaming og VR, men også musikk/video-produksjon, samt litt 3D og foto-rendering. Men takk for tips! Da venter jeg og ser etter de nye kortene blir annonsert. Hadde vært gøy om de slapp et 4090 Ti så 4090 kan gå ned litt i pris :thumbup:

Lenke til kommentar
10 hours ago, S-Gamer said:

Hadde vært gøy om de slapp et 4090 Ti så 4090 kan gå ned litt i pris :thumbup:

I praktisk gjør nvidia dette. Ifg. ryktene lanserer de "RTX 4080 SUPER" som er ~20 prosent dårligere enn 4090, men ~20-30% billigere enn 4090.

EDIT: Glem det. Det ovenfor er feil. Jeg som ikke kan lese. La oss vente noen uker så har vi fasiten uansett :)

Endret av Slaps
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...