Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Endre holdning til sex og dating, hvordan gjør man det?


Gjest 9dd32...d0c

Anbefalte innlegg

Gjest 9dd32...d0c

Har vært "borte" fra dating siden rundt 2016, og tenker nå jeg vil prøve igjen. Jeg er en voksen kvinne. Mine seksuelle erfaringer med forskjellige menn er begrenset, men har hatt mye sex med noen få menn. 

Jeg savner sex. Veldig. Problemet mitt er at jeg blir jo glad i mannen jeg har sex med. Jeg har bare hatt sex med kjærester. Jeg har fått med meg hvor mye datingkulturen har endret seg, og hvordan menn og kvinner er mer åpne og spredte når det kommer til det seksuelle. Det er vanlig at både menn og kvinner ligger mye rundt, og sex er ikke så spesielt som jeg trodde det var. Jeg er jo kvinne, og vil trolig ikke finne en mann som ikke har hatt sex med mange eller som stadig prøver å ligge med mange. Dette byr meg veldig imot, men det er jo naturens gang og hva som er normalt i dag. Jeg vet også at de fleste er ikke ærlige om hvor mange de har ligget med. En ex av meg hadde ligget med over 40 kvinner, ble ganske overrasket når han fortalte det (var langt inn i forholdet). Han var også utro mot meg faktisk.. Hatt to kjærester til, de var ikke utro, men ene forholdet varte dessverre ikke så lenge av ulike grunner (forskjellige verdier og mål i livet som kom frem etter hvert). 

Spørsmålet er... Hvordan gjør jeg det samme? Hvordan endrer jeg holdning rundt dette? Sex er ikke noe spesielt eller intimt, det er noe alle deler med hverandre i dag, og det er ikke spesielt for en mann å ligge med meg. Det er også stor sjanse for at en mann ikke vil ligge med meg igjen når han først ligger med meg, og det syns jeg er ekkelt å tenke på. 

Burde jeg egentlig bare legge dette fra meg? Jeg kjenner på mange barrierer rundt dette og jeg er usikker på om jeg klarer å ha sex i det hele tatt, når jeg vet de tingene jeg vet, om det gir mening. Jeg er så heldig at jeg har ikke ligget med noen som bare har dumpet meg etterpå og har ingen dårlige seksuelle erfaringer. Er stygt redd for at det blir realiteten når jeg endelig tør igjen nå. 

Internett har vel lært meg mye jeg ikke skulle ønske jeg visste kan man si, samtidig føler jeg at jeg må endre innstilling om jeg skal date igjen, for min innstilling til det hele er ganske utradisjonell. Hvordan slutter jeg å tenke at sex er kjærlighet? At det er moro og noe godt man kan ha med noen andre med gjensidige preferanser og ønske? 

Sex har aldri vært kjærlighet, og det blir aldri det heller. Jeg vet ikke hvor det gikk galt med meg som begynte å tro på noe så tåpelig... Jeg så for mange Disney-filmer som barn (selv om der ikke er noe sex, hehe). :) Håper på gode svar og råd, gjerne fra kvinner og menn. 

Anonymous poster hash: 9dd32...d0c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 9dd32...d0c
Gjest c2e4d...c98 skrev (Akkurat nå):

Det er ikke så utbredt som du tror, men sex selger. De promiskuøse ønsker også å normalisere sin atferd, og roper høyest. 

Anonymous poster hash: c2e4d...c98

Kanskje ikke, men jeg tar ikke bare mine "kilder" fra internett, men også hva jeg hører andre snakker om og hva jeg har hørt i samtale med både menn og kvinner. 

Nå er jeg en dame selv, men for meg ser det ut som de fleste menn er ute etter sex, gjerne kortvarig eller langvarig seksuell relasjon. Jeg ser og hører lite om menn som ønsker forhold. Dette syns jeg er rart, for jeg har også lest en del om det å være ufrivillig singel som mann, men jeg sitter igjen med en inntrykk at det handler mer om ufrivillig sølibat enn noe annet. 

Det er ingen som snakker om kjærlighet og romanse lenger, føler jeg. Egentlig ikke noen steder. Jeg skjønner det ikke helt. Hva har skjedd på under 10 år? Er ikke 10 år siden 2016, men det er mye som har skjedd. 

Anonymous poster hash: 9dd32...d0c

Lenke til kommentar

Hvis du savner sex så tenker jeg at du kanskje burde leke litt mer med deg selv. Altså, har man et godt sexliv med seg selv, så er ikke tilfeldig sex så fristende. Er jo tvilsomt at en fremmed som ikke kjenner kroppen din, skal kunne gi deg mer nytelse enn hva du selv får til.

Har ingen råd å gi angående dating eller hva man skal kalle det. Vet ikke hva det er.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 9dd32...d0c
Neffi skrev (1 minutt siden):

Hvis du savner sex så tenker jeg at du kanskje burde leke litt mer med deg selv. Altså, har man et godt sexliv med seg selv, så er ikke tilfeldig sex så fristende. Er jo tvilsomt at en fremmed som ikke kjenner kroppen din, skal kunne gi deg mer nytelse enn hva du selv får til.

Har ingen råd å gi angående dating eller hva man skal kalle det. Vet ikke hva det er.

Jeg har absolutt "et godt sexliv med meg selv". Du har et poeng her. 

Anonymous poster hash: 9dd32...d0c

Lenke til kommentar

Du skal vite at ikke alle er sånn. Personlig er jeg en mann på 33 som har hatt 3-4 langvarige forhold, og stort sett kun hatt sex med de jeg har vært sammen med + ett par andre. Iløpet av mitt liv har jeg kun hatt seksuell omgang med 7 kvinner, og jeg er heller ikke intr i å ha sex her og der.

Men jeg er kanskje en av ganske få menn som ikke er så desperat etter å pule hele tia. Sex er greit, men litt oppskrytt, synes jeg. Nærhet og en god kjærlig kjæreste er mye viktigere for meg. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest b867e...edc
Gjest 9dd32...d0c skrev (På 22.12.2023 den 6:28 PM):

Sex har aldri vært kjærlighet, og det blir aldri det heller. Jeg vet ikke hvor det gikk galt med meg som begynte å tro på noe så tåpelig... Jeg så for mange Disney-filmer som barn (selv om der ikke er noe sex, hehe). :) Håper på gode svar og råd, gjerne fra kvinner og menn. 

Synes ikke det er tåpelig 🙂 Viser heller at du har sunne verdier og ønsker et stabilt og langvarig forhold. Heldigvis finnes den sorten blant menn også, selv om det ikke ropes om fra landets fjelltopper.

Håper du finner en som er riktig for deg, og da vil ventetiden være verdt det. Prøv å fortsatt ha troen, og kanskje prøv andre arenaer enn "kjøttmarkedet" på tinder mm

Anonymous poster hash: b867e...edc

Lenke til kommentar
Gjest 9dd32...d0c
Sebby skrev (På 27.12.2023 den 1:09 PM):

Du skal vite at ikke alle er sånn. Personlig er jeg en mann på 33 som har hatt 3-4 langvarige forhold, og stort sett kun hatt sex med de jeg har vært sammen med + ett par andre. Iløpet av mitt liv har jeg kun hatt seksuell omgang med 7 kvinner, og jeg er heller ikke intr i å ha sex her og der.

Men jeg er kanskje en av ganske få menn som ikke er så desperat etter å pule hele tia. Sex er greit, men litt oppskrytt, synes jeg. Nærhet og en god kjærlig kjæreste er mye viktigere for meg. :) 

Det var godt å høre. Jeg syns ikke sex er oppskrytt i det hele tatt med den rette, men tilfeldig sex og sex uten følelser fungerer ikke for meg. 

Gjest b867e...edc skrev (1 time siden):

Synes ikke det er tåpelig 🙂 Viser heller at du har sunne verdier og ønsker et stabilt og langvarig forhold. Heldigvis finnes den sorten blant menn også, selv om det ikke ropes om fra landets fjelltopper.

Håper du finner en som er riktig for deg, og da vil ventetiden være verdt det. Prøv å fortsatt ha troen, og kanskje prøv andre arenaer enn "kjøttmarkedet" på tinder mm

Anonymous poster hash: b867e...edc

Kommer aldri til å prøve tinder. Får vel prøve noen sosiale arenaer eller bli mer modig i det sosiale når jeg føler meg klar. Innser at den holdningen jeg har bare får være, og om jeg blir 50 år gammel og ikke har hatt sex siden jeg var i tidlig 20 årene så får det bare være. Heller det enn å ydmyke og nedverdige meg selv. Jeg trenger ikke stresse.. Vet at det er mange menn der ute som mener at damer ikke er mye verdt når de bikker 20 åra men det finnes en liten andel der som fortsatt liker kvinner selv om de blir eldre så jeg satser på at minst èn av de møter meg en gang :) 

Så får jeg bare håpe at den riktige mannen dukker opp etter hvert. Tråden kan stenges om en moderator ser dette, jeg trenger ikke flere svar her så det kan "falle bort" i mengden. :) 

Anonymous poster hash: 9dd32...d0c

Lenke til kommentar

Takk for dine tanker rundt dette. Jeg har noe av det samme problemet som deg, men er mann. Vil ikke ha tilfeldig samleie fordi det er litt kvalmt. Og er ikke en person som lar kultur forme meg sånn helt uten videre.

Som noen andre hinter til så er det ikke noe galt med deg. Kvinner er og bør også være mer kresne av evolusjonsmessige grunner.

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...