Gå til innhold

Maskinførers digre nye chattetråd 😀


Maskinfører

Anbefalte innlegg

Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (4 minutter siden):

Cassidy Tvillingene husker at hannkatten Black-Tan som vi hadde, han hadde veldig markeringsbehov han tisset og bæsjet overalt. Men han ble dessverre overkjørt i 2018, og personen som kjørte over han, slengte han bare ifra seg i en grøft hvor vi fant han.:cry::cry::yes::yes:

Uff, det var veldig trist å høre 😿😢😱 Jeg har selv mistet katter fordi de har blitt overkjørt. Hvis de står nærme veien/ i vekanten kan de bli dratt med i dragsuget fra bilene om det er høy nok hastighet, det skjedde med den ene kattungen min da jeg var liten. Jeg så det skje, det var veldig trist 😔

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trippelure skrev (20 minutter siden):

Bare hyggelig det 😊 Jeg kunne mye fra før og har passet og dressert noen hunder tidligere. Men nå som jeg fikk min første hund helt for meg selv så har jeg lest meg litt mer opp.

Noen hannhunder roer seg heller aldri og går rundt og er konstant stresset pga tisper med løpetid, og da må de kastreres. Håper ikke det skjer med valpen da, men sånt kan man aldri vite før de er rundt 2 år gamle. Det skal ganske mye til før man får lov til å kastrere hannhunder i Norge, det er ganske strengt og man må vente til de er ferdige med puberteten for å kunne avgjøre det. I mange andre land kastreres hannhunder før de kommer i puberteten og det kan gjøre at de blir usikre og redde hunder som har problemer med det sosiale i forhold til andre hunder. Tisper som ikke skal brukes til avl blir anbefalt å steriliseres fordi det gjør at de er mindre utsatt for kreft i jur og livmor. 

Sånn nå fikk dere et lite foredrag 😁🤣🤣🤣🐶🥰

#aspergers syndrom

Cassidy Tvillingene synes at det var et veldig interessant foredrag vi.♥️♥️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (20 minutter siden):

Bare hyggelig det 😊 Jeg kunne mye fra før og har passet og dressert noen hunder tidligere. Men nå som jeg fikk min første hund helt for meg selv så har jeg lest meg litt mer opp.

Noen hannhunder roer seg heller aldri og går rundt og er konstant stresset pga tisper med løpetid, og da må de kastreres. Håper ikke det skjer med valpen da, men sånt kan man aldri vite før de er rundt 2 år gamle. Det skal ganske mye til før man får lov til å kastrere hannhunder i Norge, det er ganske strengt og man må vente til de er ferdige med puberteten for å kunne avgjøre det. I mange andre land kastreres hannhunder før de kommer i puberteten og det kan gjøre at de blir usikre og redde hunder som har problemer med det sosiale i forhold til andre hunder. Tisper som ikke skal brukes til avl blir anbefalt å steriliseres fordi det gjør at de er mindre utsatt for kreft i jur og livmor. 

Sånn nå fikk dere et lite foredrag 😁🤣🤣🤣🐶🥰

#aspergers syndrom

Tisper som ikke skal brukes i avl bør steriliseres.

Det er jeg faktisk enig i 🏆

Ranja dachsen ble sterilisert pga at ho fikk innbilt svangerskap, melk i pattene o.l.

Var et styr uten like 😂😂😂😂

Kosta 5000 kr å sterilisere henne....

Og for hannhunder er jo dette mye billigere har jeg skjønt, og det synes jeg er urettferdig selv om jeg skjønner det.....

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (1 minutt siden):

Uff, det var veldig trist å høre 😿😢😱 Jeg har selv mistet katter fordi de har blitt overkjørt. Hvis de står nærme veien/ i vekanten kan de bli dratt med i dragsuget fra bilene om det er høy nok hastighet, det skjedde med den ene kattungen min da jeg var liten. Jeg så det skje, det var veldig trist 😔

Ja Cassidy Tvillingene synes også at det er veldig trist, det at vi mistet Black-Tan på den måten, er vel den egentlige grunnen til at vi ikke har skaffet oss ny katt. Fordi vi orker ikke tanken på å miste flere katter på den måten.:cry::cry:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Oxalidaceaee skrev (1 minutt siden):

Tisper som ikke skal brukes i avl bør steriliseres.

Det er jeg faktisk enig i 🏆

Ranja dachsen ble sterilisert pga at ho fikk innbilt svangerskap, melk i pattene o.l.

Var et styr uten like 😂😂😂😂

Kosta 5000 kr å sterilisere henne....

Og for hannhunder er jo dette mye billigere har jeg skjønt, og det synes jeg er urettferdig selv om jeg skjønner det.....

 

Det er et mye enklere inngrep å gjøre på hannhunder enn på tisper. Og det tar lengre tid, så de må ligge litt lenger i narkose osv, det koster ja... 😮‍💨🐶🥰

Lenke til kommentar
Trippelure skrev (33 minutter siden):

Tror jeg skjønner ganske bra, og er ganske enig. Det er viktig å ha integritet 😊👍

Tusen❤️takk for det, jeg gjør så godt jeg kan med han 🐶🥰 Tisper har løpetid 2 ganger i året og da er det jo veldig mye stress for de. Man hannhunder lukter tisper i løpetid året rundt og det er stress for de. Nå er det ikke alltid at det er tisper med løpetid, men her hos oss er det mange som har hund, så det er potensiellt alltid noen med løpetid. Men det er mange som har løpetid nå på våren og det har jo klaffet med starten på puberteten til Alfred (valpen min), så nå er det masse nye og rare og spennende lukter for han. Selvfølgelig kan det finnes tisper som er stressa og bruker lang tid på å roe seg med puberteten sin. Men det er vanlig at hannhunder er mer stressa og bruker lengre tid på det, de blir jo forstyrret av tisper med løpetid hele tiden, stakkars 🤣🐶🥰 

Hunder kan også bli deprimerte og ha ADHD. Men det er flere hannhunder enn tisper som har ADHD, og man kan ikke helt vite det før de er ferdig med puberteten. For hannhunder i pubertet minner mye om hunder med ADHD, de mister fokus på alt annet enn å snuse etter tisper med løpetid. Så det er som regel litt mer styr med de i puberteten. Når de har roet seg og blitt voksne, så er det ofte mer styr med tispene når de har løpetid, enn med hannhundene. Men selvfølgelig er det også individuellt, og ingen regel uten unntak her heller 😉 

Integritet er viktig ja...

Selv om noen ganger så har jeg lyst til å hive denne egenskapen på båten, og bare gjøre som jeg vil 😂😂😂😂

Gjør det jo som regel ikke....

DET skal mye til DET!!!!!

Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (2 minutter siden):

Ja Cassidy Tvillingene synes også at det er veldig trist, det at vi mistet Black-Tan på den måten, er vel den egentlige grunnen til at vi ikke har skaffet oss ny katt. Fordi vi orker ikke tanken på å miste flere katter på den måten.:cry::cry:

Det skjønner jeg godt ❤️❤️💚💚😻🐶🥰

Lenke til kommentar
Trippelure skrev (1 minutt siden):

Det er et mye enklere inngrep å gjøre på hannhunder enn på tisper. Og det tar lengre tid, så de må ligge litt lenger i narkose osv, det koster ja... 😮‍💨🐶🥰

Ja jeg vet...

Det er kjipt at det er sånn synes jeg....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...