Gå til innhold

Maskinførers digre nye chattetråd 😀


Maskinfører

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oxalidaceaee skrev (Akkurat nå):

Virker som ho var god til å lage mat og det er koselig.

Hjemmelagde kjøttkaker er kjempe godt da 👌.

 

Ja begge kunne lage mat da men var vel for det meste pappa som lagde maten så mamma satt for det meste i stolen og sov 👌 hjemmelagde kjøttkaker er min favoritt etter mammas oppskrift jeg stod og spiste kjøttkaker mens jeg stekte dem så jeg måtte ned i butikken og kjøpe mere kjøttdeig når pappa kom på kjøkkenet og spurte når maten var klar lå det 1 kjøttkake igjen i panna :lol: spagettien hans var god han kokte opp spagetti deretter delte opp pølsebiter og en boks med tomatpure i kjelen og varmet det :D 

Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (20 minutter siden):

Ja enig Pizza er digg spiste masse av dette når Pappa levde og bodde hjemme han hadde jo Cøliaki så han ble glad når de fikk Pizza Grandiosa Glutenfri også var han glad i Koteletter og pølse med kokt ris :D 

Cøliaki er ikke lett å hanskes med...

Kan endel om det og er god til å tilpasse maten etter ulike behov 💛

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Ja begge kunne lage mat da men var vel for det meste pappa som lagde maten så mamma satt for det meste i stolen og sov 👌 hjemmelagde kjøttkaker er min favoritt etter mammas oppskrift jeg stod og spiste kjøttkaker mens jeg stekte dem så jeg måtte ned i butikken og kjøpe mere kjøttdeig når pappa kom på kjøkkenet og spurte når maten var klar lå det 1 kjøttkake igjen i panna :lol: spagettien hans var god han kokte opp spagetti deretter delte opp pølsebiter og en boks med tomatpure i kjelen og varmet det :D 

Er det så godt med kjøttkaker at du ikke klarer å stoppe?

Fråtser du litt?

Det er lov det av og til 💛

Ingen er perfekte vettu 💛

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Oxalidaceaee skrev (Akkurat nå):

Cøliaki er ikke lett å hanskes med...

Kan endel om det og er god til å tilpasse maten etter ulike behov 💛

Nei det var ikke det man ødelegger kroppen av den sykdommen tipper jeg Pappa veide mellom 48-54 kg hele livet du kan en del om det ha 💛 Astma og kols også grad 3-4 var det han hadde 

Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (Akkurat nå):

Nei det var ikke det man ødelegger kroppen av den sykdommen tipper jeg Pappa veide mellom 48-54 kg hele livet du kan en del om det ha 💛 Astma og kols også grad 3-4 var det han hadde 

Ja altså jeg kan ikke alt, men kan da noe 💛.

Bare man prøver å finne ut av ting selv så er det godt nok i min bok💛.

Alle må bare prøve å gjøre sitt aller aller beste så får det være godt nok 💛

Man kan ikke gjøre bedre enn det💛

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Nei det var ikke det man ødelegger kroppen av den sykdommen tipper jeg Pappa veide mellom 48-54 kg hele livet du kan en del om det ha 💛 Astma og kols også grad 3-4 var det han hadde 

Astma og kols er vondt vil jeg tro 💛

Har heldigvis ikke opplevd det selv💛

Virker ikke greit for de som sliter med det💛

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Oxalidaceaee skrev (4 minutter siden):

Er det så godt med kjøttkaker at du ikke klarer å stoppe?

Fråtser du litt?

Det er lov det av og til 💛

Ingen er perfekte vettu 💛

Det uperfekte er det perfekte 💛

Ihvertfall i min bok 💛

Alle må gjøre det som er best for seg selv uavhengig av alle andre rundt seg💛

Det er veldig veldig viktig 💛

Å ha tro på seg selv at man kan klare det💛

Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (10 minutter siden):

Ja begge kunne lage mat da men var vel for det meste pappa som lagde maten så mamma satt for det meste i stolen og sov 👌 hjemmelagde kjøttkaker er min favoritt etter mammas oppskrift jeg stod og spiste kjøttkaker mens jeg stekte dem så jeg måtte ned i butikken og kjøpe mere kjøttdeig når pappa kom på kjøkkenet og spurte når maten var klar lå det 1 kjøttkake igjen i panna :lol: spagettien hans var god han kokte opp spagetti deretter delte opp pølsebiter og en boks med tomatpure i kjelen og varmet det :D 

Ho var sikkert veldig sliten da siden ho sovna i stolen 💛

Det er lov det 💛

Viktig å lytte til kroppen sin💛

Det er alfa og omega💛

Men husk at alt sitter i hodet💛

Refleksjon er veldig veldig viktig 💛

Er du som er herre over dine egne impulser og ikke motsatt 💛

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Oxalidaceaee skrev (1 minutt siden):

Er det så godt med kjøttkaker at du ikke klarer å stoppe?

Fråtser du litt?

Det er lov det av og til 💛

Ingen er perfekte vettu 💛

Ja disse er vanvittig gode nei klarte ikke å stoppe :( Yepp jeg fråtset du kan tenke deg hva som skjer når det blir kjøttkaker til middag og du får 4 pakker kjøttdeig for en 100-lapp på Coop :lol: ja lov å fråtse nei ingen er perfekte 💛 

 

Oppskrift 

Du ta 1000Gram kjøttdeig i en bolle deretter hakker du opp løk som du legger over kjøttdeigen så tar du en t-skje muskatt nøtt oppi også en spiseskje med potet/maisenna  mel en spiseskje melk også blander du dette godt så får du en fin farse  💛dette stekes da i en stekepanne og når du er helt ferdig så lar du bare disse ligge og koke i vannet så kan du ha kraften over potetene 

 

Kålstuing 

Kok opp kål når denne er ferdigkokt heller du ut vannet i ett dørslag og lager ett glass med Potet/Maisienna mel blandet  og har litt melk oppi deretter heller du dette over kålen mens du røre med en visp og tilpasser den tykkelsen du vil ha til slutt tilsetter du litt muskatnøtt 👌

 

 

Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (Akkurat nå):

Ja disse er vanvittig gode nei klarte ikke å stoppe :( Yepp jeg fråtset du kan tenke deg hva som skjer når det blir kjøttkaker til middag og du får 4 pakker kjøttdeig for en 100-lapp på Coop :lol: ja lov å fråtse nei ingen er perfekte 💛 

 

Oppskrift 

Du ta 1000Gram kjøttdeig i en bolle deretter hakker du opp løk som du legger over kjøttdeigen så tar du en t-skje muskatt nøtt oppi også en spiseskje med potet/maisenna  mel en spiseskje melk også blander du dette godt så får du en fin farse  💛dette stekes da i en stekepanne og når du er helt ferdig så lar du bare disse ligge og koke i vannet så kan du ha kraften over potetene 

 

Kålstuing 

Kok opp kål når denne er ferdigkokt heller du ut vannet i ett dørslag og lager ett glass med Potet/Maisienna mel blandet  og har litt melk oppi deretter heller du dette over kålen mens du røre med en visp og tilpasser den tykkelsen du vil ha til slutt tilsetter du litt muskatnøtt 👌

 

 

Du er veldig god på å skrive fort må jeg si.

Jeg klarer ikke å skrive så raskt som deg.

Prøver alt jeg kan da💛.

Det gjør jeg alltid 💛. Du er god💛.

 

Lenke til kommentar
Oxalidaceaee skrev (7 minutter siden):

Ja altså jeg kan ikke alt, men kan da noe 💛.

Bare man prøver å finne ut av ting selv så er det godt nok i min bok💛.

Alle må bare prøve å gjøre sitt aller aller beste så får det være godt nok 💛

Man kan ikke gjøre bedre enn det💛

Ja er viktig og kunne noe ja man kan jo ikke sløse med penger heller så da må ting gjøres selv godt nok blir det sikkert nei man kan ikke det 💛

Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Ja disse er vanvittig gode nei klarte ikke å stoppe :( Yepp jeg fråtset du kan tenke deg hva som skjer når det blir kjøttkaker til middag og du får 4 pakker kjøttdeig for en 100-lapp på Coop :lol: ja lov å fråtse nei ingen er perfekte 💛 

 

Oppskrift 

Du ta 1000Gram kjøttdeig i en bolle deretter hakker du opp løk som du legger over kjøttdeigen så tar du en t-skje muskatt nøtt oppi også en spiseskje med potet/maisenna  mel en spiseskje melk også blander du dette godt så får du en fin farse  💛dette stekes da i en stekepanne og når du er helt ferdig så lar du bare disse ligge og koke i vannet så kan du ha kraften over potetene 

 

Kålstuing 

Kok opp kål når denne er ferdigkokt heller du ut vannet i ett dørslag og lager ett glass med Potet/Maisienna mel blandet  og har litt melk oppi deretter heller du dette over kålen mens du røre med en visp og tilpasser den tykkelsen du vil ha til slutt tilsetter du litt muskatnøtt 👌

 

 

Høres veldig veldig godt ut 💛

Dette her tror jeg du kan godt💛

Det virker sånn💛

Hvis ikke så er ikke det så nøye, bare du ikke får det i øyet eller sengetøyet 💛

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Oxalidaceaee skrev (1 minutt siden):

Ho var sikkert veldig sliten da siden ho sovna i stolen 💛

Det er lov det 💛

Viktig å lytte til kroppen sin💛

Det er alfa og omega💛

Men husk at alt sitter i hodet💛

Refleksjon er veldig veldig viktig 💛

Er du som er herre over dine egne impulser og ikke motsatt 💛

Ja hun må jo ha vært det ble operert i 2007 for underlivskreft så ja det er lov 💛 lytte til kroppen er meget viktig yepp alt sitter i hodet reflekterer hele tiden og er herre over egen kropp :D 💛

Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Ja er viktig og kunne noe ja man kan jo ikke sløse med penger heller så da må ting gjøres selv godt nok blir det sikkert nei man kan ikke det 💛

Det kan være utfordrende å styre pengebruken💛.

Det går an å lære og øve på det💛

Jeg prøver å være sparsom💛

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...