Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs ruter aksesspunkt - kva bør eg velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke kjøp 3com vertfall, de er svært ustabile.

 

Aldri hørt makan til tullbaill............!!

Hva baserer du slike påstander på...........?

Både jeg og en kamerat har samme 3com accesspunkt, jeg har testet den med 3 forskjellige wlan kort (intell, 3com og dlink). Han har også testet med endel forskjerllige kort. Problemet er at du mister oppkoblingen i et halvt sekund eller no slikt i ny og ned, det skjer også ganske ofte at accesspunktet krasjer og må restartes. Jeg har byttet mitt men det nye hadde akkurat samme problemet, har også prøvd å oppdatere software/firmware. Vi er langt fra alene med dette problemet, alle jeg har snakket/diskutert med som har dette accesspunktet sliter.

 

Link til produktet: 3com

 

[edit:] et punktum holder, og det skal ikke brukes punktum før spørsmålstegn/utropstegn [/edit]

Endret av zaico
Lenke til kommentar
Men har et lite spørsmål... Hvis jeg kobler 2Mbit BKK linje til trådløst nettverk, kan jeg miste hastighet mot internett? Og vil pingen bli dårligere?

nei, ikke om du har godt nok signal mot accesspunktet.

Sant det.. Hastigheten på 2Mbit bør ikke bli påvirket i et 54Mbit nettverk.. Men ping, kan ikke den bli påvirket? Eller blir det så minimal øking at det ikke merkes?

Lenke til kommentar
Men har et lite spørsmål... Hvis jeg kobler 2Mbit BKK linje til trådløst nettverk, kan jeg miste hastighet mot internett? Og vil pingen bli dårligere?

nei, ikke om du har godt nok signal mot accesspunktet.

Sant det.. Hastigheten på 2Mbit bør ikke bli påvirket i et 54Mbit nettverk.. Men ping, kan ikke den bli påvirket? Eller blir det så minimal øking at det ikke merkes?

Jeg har selv trådløs tillkobling mot 1mbit linje, jeg sitter langt fra accesspunktet, signal styrken er ca 50%. Kan ikke merke noen forskjell i ping trådløst kontra kabel. Ligger ned mot 30ms.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...