Gå til innhold

Valg av kamera


Anbefalte innlegg

Hadde ett Sony A77 som jeg fikk problemer med. Ser ikke ut som det kan repareres. Savner det og vurderer å skaffe meg et igjen. Men, har ett A65 som jeg fikk kjøpt til en grei pris, og det har fungert veldig greit. Men har ikke værsikret og ikke så solid. Og greit med topplcd for å se innstillinger. Og praktisk med to kontrollhjul. Men ikke så veldig ofte jeg er ute i ruskevær, og klarer meg med ett kontrollhjul også. Og A65 er det bare gjort rett over 1600 eksponeringer med, mens A77 jeg kan få kjøpt er det gjort 10 000 med. Ikke mye det egentlig, men vet hva en har. Og ser ikke store forskjellen på bildene jeg får ut av de. Men selfølgelig bedre autofokus og høyere skuddtakt I A77. Og så var det en annen følelse å holde i og bruke. Er vel den jeg savner mest. Så hva ville dere gjort, levd med de begrensningene det er med A65, eller byttet? Vet det er veldig vanskelig å gi ett klart svar på. Vi har jo alle forskjellige behov. Følger med samme objektiv på A77 som det jeg har Sony DT 16-50mm f2.8 SSM. Så objektivet vil ikke ha noen innvirkning på valget. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jarle Heddeland skrev (15 timer siden):

Vi har forskjellige behov som jeg skrev. Og jeg har ikke behov for ett mer moderne kamera. Likte dette, og har de objektivene jeg trenger. Å bytte system og få tilsvarende objektiver koster for meg mer enn det smaker. 

Jeg sier bare at det er dumt å bruke mye penger på et veldig gammelt kamera som kan gå i stykker. Du spør jo hva vi mener?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...