Gå til innhold

Demokratiet på retrett??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

merker jeg ikke er enig med dem sin vurdering ja. 

dette er tatt fra å klikke inn på landene fra Global Ranking, også klikke på individuelle måneder med +1/-1

"affirmative action" (USA) blir regnet som -1 i rights (Juni)

vet ikke om jeg er enig med juni for sverige heller. Strengere straff for kriminalitet mot journalister (potensielt i rollen som journalist?). Noe om "online harassment" mot bl.a. journalsiter og andre "kritiske" jobber.

Differansiering av personer i lovens øyne er udemokratisk.

ikke sikker på om jeg er enig med Australia -1 for mai. måtte lest loven skikkelig, men slik det er rapportert på siden dems, så er jeg uenig. muligens bekymrende, men å blokkere offtenlige områder er jeg ikke veldig for (ie veier)

Australia +1 august, bannlysing av nazi hilsen/symboler. tja, ikke noe imot det akkurat, Men å si det er +1 for "freedom of expression" føler jeg blir rimelig feil. Kan ikke ha det slikt "ting jeg liker" = positiv "freedom of speech", "ting jeg ikke liker" = negativ "freedom of speech

Storbritannia: uenig med stemme-id være negativt. vil heller si det er beskytting av demokratiet fra uvennlige aktører. 

may : er det positivt at conservatives gikk ned? burde vel være urelatert til rating... eller at kvinne-andel av seter gikk opp? flere som stemmer er enig med er positivt.

 

urgh, gidder ikke mer.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hvis den passer i denne tråden.

 Erna Solberg forsvarer pandemiforslag: − Alvorlege konspirasjonsteoriar

Sitat

I dag andregongsbehandlar Stortinget den nye og omstridde smittevernlova, slik lovsaker krev.

Sitat

Jussprofessor Eirik Holmøyvik ved Universitetet i Bergen studerte lovbruken under pandemien for Koronakommisjonen.

Han har tidlegare karakterisert reaksjonane på lovarbeidet «noko overdrivne».

– Den mellombelse heimelen i smittevernlova vart vedteken fordi pandemien synte ein mangel i smittevernlova for å verna folkehelsa mot pandemiar. Det kan vere delte meiningar om det er fagleg naudsynt å ha ein slik heimel, men han er ikkje ein trugsel mot demokratiet, seier Holmøyvik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...