Gå til innhold

Bruke tilbakemelding fra arbeidsgiver i jobbsøking?


Gjest b93df...332

Anbefalte innlegg

Gjest b93df...332

Jeg var for en tid siden utleid til et annet selskap, og de gav en veldig god tilbakemelding på meg til min sjef pr Mail, som han sendte videre til meg. 
 

Fra tid til annen så søker jeg på andre jobber når det kommer ut noe som kan være aktuelt, noe nåværende arbeidsgiver ikke vet. Det jeg lurer på er om jeg kan bruke tilbakemeldingen jeg har fått som et vedlegg i jobbsøking uten å måtte spørre og si ifra om at jeg søker på andre jobber, eller vil det kunne oppfattes som uryddig? Evt om det bare vil være rart å legge ved noe sånt i en jobbsøknad uten å bli spurt om det først?

 

jeg har også en sluttattest fra en tidligere arbeidsgiver som jeg har vedlagt i noen søknader, men den begynner å bli gammel, og arbeidsoppgavene var ikke relevante for det jeg jobber med og søker på nå.

 

Har også et helt annet spørsmål: På CV-en har jeg skrevet hvilket fagbrev jeg har. Vil det være veldig unaturlig å skrive at jeg fikk meget på fagprøven? Min oppfatning er at det ikke er så mange som får meget utenom de som tar fagbrevet i voksen alder

Anonymous poster hash: b93df...332

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ville ikke ha lagt ved tilbakemelding uten at det er etterspurt. Du kan heller skrive i søknaden at du har fått gode tilbakemeldinger fra tidligere arbeidsgivere. Dersom de etterspør referanser kan du bruke den personen som skrev de tilbakemeldingene, og samtidig si at referent at du ønsker anonymitet ovenfor nåværende arbeidsgiver. Husk å spør personen før du oppgir hen som referanse. 

2. Jeg ville absolutt tatt med at du fikk "meget" på fagprøven. Det kan du skrive ved siden av. 
 

Lenke til kommentar
Gjest b93df...332
ihavequestions skrev (9 minutter siden):

1. Ville ikke ha lagt ved tilbakemelding uten at det er etterspurt. Du kan heller skrive i søknaden at du har fått gode tilbakemeldinger fra tidligere arbeidsgivere. Dersom de etterspør referanser kan du bruke den personen som skrev de tilbakemeldingene, og samtidig si at referent at du ønsker anonymitet ovenfor nåværende arbeidsgiver. Husk å spør personen før du oppgir hen som referanse. 

2. Jeg ville absolutt tatt med at du fikk "meget" på fagprøven. Det kan du skrive ved siden av. 
 

Takk for raskt svar! 
 

sjefen min og han som skrev tilbakemeldingen kjenner hverandre godt, så hvis jeg spør om å bruke tilbakemeldingen i jobbsøking må jeg nok gå ut ifra at sjefen min får vite det. Noe som strengt tatt ikke er noen krise, men like greit å unngå. For øvrig er jeg også usikker på om han vet at det er blitt videresendt til meg. 
 

Tenker du det samme om sluttattesten ? Jeg har ofte lagt den ved sammen med søknad og cv, da det er en veldig positiv tilbakemelding på et arbeidsforhold som varte i nesten ti år. Har tenkt at det kan være med på å skille min søknad litt fra de andre, siden det å bare skrive i søknaden at man har fått gode tilbakemeldinger er jo noe alle kan gjøre. Og jeg har også intrykk av at mange ikke er flaue for å legge på litt når de beskriver seg selv. 

Anonymous poster hash: b93df...332

Lenke til kommentar

Ville absolutt lagt ved sluttattest fra tidligere arbeidsgivere som vedlegg til en søknad, det er høyst relevant. 

Når det gjelder den tilbakemeldingen ville jeg aldri sendt den, heller ikke om den ble etterspurt. Dersom du skulle få spørsmål om å oppgi referanser fra tidligere arbeidsgivere kan du da heller oppgi den personen som skrev tilbakemeldingen. Men presiser da at du ønsker å kontakte personen først for å høre om det er ok. Dere har et profesjonelt forhold, så selv om de kjenner hverandre godt privat skal de ikke snakke om dette. 

Lenke til kommentar
Gjest b93df...332
ihavequestions skrev (4 minutter siden):

Ville absolutt lagt ved sluttattest fra tidligere arbeidsgivere som vedlegg til en søknad, det er høyst relevant. 

Når det gjelder den tilbakemeldingen ville jeg aldri sendt den, heller ikke om den ble etterspurt. Dersom du skulle få spørsmål om å oppgi referanser fra tidligere arbeidsgivere kan du da heller oppgi den personen som skrev tilbakemeldingen. Men presiser da at du ønsker å kontakte personen først for å høre om det er ok. Dere har et profesjonelt forhold, så selv om de kjenner hverandre godt privat skal de ikke snakke om dette. 

Skjønner. Høres fornuftig ut👍 Bare litt synd å ikke kunne bruke den siste tilbakemeldingen da den er veldig relevant for evt jobber jeg søker på, og bare noen uker gammel. I motsetning til sluttattesten jeg har fra tidligere som er fra en annen bransje og over tre år gammel

Men jeg skal oppdatere CV-en med karakter på fagbrevet :)

 

Jobber du med noe som er relevant til ansettelse eller liknende? 

Anonymous poster hash: b93df...332

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...