Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rust i feste bak ved aksling - finnes det håp?


MrNoGo

Anbefalte innlegg

På bilene jeg har hatt over lengre tid, pleier jeg å demontere deler som er utsatt for rust, for deretter å pusse dem ned og lakke dem. Jeg hadde tenkt å gjøre det samme med akslingen bak, men på denne bilen jeg har fått, fant jeg et rusthull i en festeanordning som ikke kan demonteres, og dette har jeg aldri opplevd tidligere. Jeg regner med at dette går på sikkerhet og bilens stabilitet sånn generelt.

Basert på bildene, finnes det håp, eller bør jeg bare sende bilen til skroten? Kan dette kuttes og sveises av fagfolk? Hva er din erfaring med dette problemet? Dette er en 2007 Toyota Avensis som ellers er i veldig god stand. Det er synd hvis "kun" dette skal ødelegge for hele bilen.

1-hull.jpg

2.jpg

Endret av MrNoGo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MrNoGo skrev (6 minutter siden):

På bilene jeg har hatt over lengre tid, pleier jeg å demontere deler som er utsatt for rust, for deretter å pusse dem ned og lakke dem. Jeg hadde tenkt å gjøre det samme med akslingen bak, men på denne bilen jeg har fått, fant jeg et rusthull i en festeanordning som ikke kan demonteres, og dette har jeg aldri opplevd tidligere. Jeg regner med at dette går på sikkerhet og bilens stabilitet sånn generelt.

Basert på bildene, finnes det håp, eller bør jeg bare sende bilen til skroten? Kan dette kuttes og sveises av fagfolk? Hva er din erfaring med dette problemet? Dette er en 2007 Toyota Avensis som ellers er i veldig god stand. Det er synd hvis "kun" dette skal ødelegge for hele bilen.

1-hull.jpg

2.jpg

Ja skal være mulig det for noen med løftebukk og som kan sveise 😀

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...