Gå til innhold

Ny vifte på 9700 PRO?

Cleeves

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et 1/2 år gammelt Gigabyte Radeon 9700 PRO der vifta i det siste har begynt å lage litt ulyd. Dessuten så har jeg mistanke om at kortet blir overopphetet, siden bildet ofte går i stå etter en stund med intensiv spilling. Derfor har jeg nå lyst å skifte ut denne simple vifta med en ny og kraftigere sak som forhåpentligvis passer i samme kjøleribba, men jeg aner ikke hvilken vifte jeg skal bestille.....noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok...har sett på det, men har jeg plass til det da tro? Er det vanskelig å sette på (er ikke akkurat grønn, men har ikke tuklet med overklokkingskjølere noe særlig) ? Og kan jeg overklokke det mye med den saken?

Skrevet
Denne funker veldig bra. Er enkel å sette på. Og støyer veldig lite. Giant 11

Edit: Men den tar opp ein del plass på baksiden av kortet.

Støyer vel en del? 28DB

Det er joh ikke mye da :p

Skrevet
det er på 18dB...

Effektforbruk: 2.76W

Spenning: 12V

Startspenning: 9V

Strøm: 0.23A

Turtall: 5400±10% o/min

Støynivå: 28 dB(A)

Luftmengde: 19.3m³/time (11.35CFM)

Glidelager

Antatt levetid: 30.000 timer

Dimensjoner: 45x45x10mm (BxDxH)

Produkt beskrivelse. 28db er jo ikke all verden, men jeg synes det er i meste laget. :)

Skrevet
Ok...har sett på det, men har jeg plass til det da tro? Er det vanskelig å sette på (er ikke akkurat grønn, men har ikke tuklet med overklokkingskjølere noe særlig) ? Og kan jeg overklokke det mye med den saken?

Følger med ei veldig god bruksanvisning. Der står at den er på 28 db, og det er sikkert muligt. Men er veldig fornøgd med støyen. Veldig bra. :thumbs:

Skrevet
Har du 9700 Pro Ulvestad? Hvor mye overklokker du?

Nei desverre. Sitter på GF TI4800SE. Klokker det til 300/600 uten problem. Det kunne eg ikkje med originalvifte.

Skrevet
Ville heller satsa på denne da den har kommet veldig bra ut i test. Den bygger kun under skjermkortet og ikke over..

Hele poenget med Zalman og Thermaltake sine heatpipe-kjølere er jo at de bygger over. Hvis ikke hadde det vært nok med en ribbe. Heatpipen er der for å transportere varme fra ribben under kortet til den over kortet, sånn at den kan frigis der også. Man får med andre ord dobbelt så stort overflateareal, om ikke mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...