Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Chipping/tuning av Japansk bil


Fenrisúlfr

Anbefalte innlegg

Noen som har et sted å anbefale når det kommer til chipping av Japansk bil?

Har en Toyota IQ jeg har lyst til å gjøre noe med, men det er jo ikke vits hvis jeg ikke har noen til å få det til å funke med bilen. Har sjekka det opp og ECU skal være åpen/knekt for både OBD justering og benking av ECU. 
Jeg trenger litt mer saus for å komme opp i fart på langstrekkene når jeg kjører på bane og har en røff plan klar. Trenger egentlig bare litt kompetanse for å få planene ferdige og gjennomførbare. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig få som utvikler noe som helst selv av aktørene i Norge. Kjøper stort sett ferdig filer fra utlandet. Om du velger superracing tuning eller superduperracing tuning, så er det stort sett samme filen. Velg den aktøren som er nærmest deg. Har lest om at en av få som faktisk utvikler selv fort bruker 500+timer for ett seriøst program som bevarer sikkerhetsmarginer. Kim Ronny som startet chiptuning før påske rekker jo selvsagt ikke å få utviklet ett program til hver eneste turboladet bil som er solgt på den tiden, ergo kjøper fra utlandet. Sjansen for at personen som har utviklet programmet har brukt over 500 timer for finjustering er også lav. Kommer langt med pc og Kess.

 

 

Lenke til kommentar
10 hours ago, snqmann95 said:

Veldig få som utvikler noe som helst selv av aktørene i Norge. Kjøper stort sett ferdig filer fra utlandet. Om du velger superracing tuning eller superduperracing tuning, så er det stort sett samme filen. Velg den aktøren som er nærmest deg. Har lest om at en av få som faktisk utvikler selv fort bruker 500+timer for ett seriøst program som bevarer sikkerhetsmarginer. Kim Ronny som startet chiptuning før påske rekker jo selvsagt ikke å få utviklet ett program til hver eneste turboladet bil som er solgt på den tiden, ergo kjøper fra utlandet. Sjansen for at personen som har utviklet programmet har brukt over 500 timer for finjustering er også lav. Kommer langt med pc og Kess.

 

 

Vet du om hvor man kan få tak på KESS? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...