Gå til innhold

Microsoft Word 2016 - hjelp til å forstå bruk av Quick Parts (hurtiddeler) eller lignende funksjon for å lage dynamiske felt i dokument


Anterialis

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg håper dette er riktig forumseksjon.

Jeg har et dokument på ca. en side hvor det er en del tekst som jeg ønsker skal oppdatere seg automatisk (dato, tid, sted, navn). Jeg har formulert dokumentet slik at jeg har en slags "input" seksjon øverst (eg. Navn: xxx // Tid: yyy // Sted: zzz), og selve dokumentet nederst hvor det i teksten er felter jeg ønsker skal være "output"-felt. Feks:

Navn: xxx                      (eg. "Thomas, Eirik, Hanne og Tony")
Tid: yyy                         (eg. "07:30")
Dato: zzz                       (eg. "14/8")
Sted: www                    (eg. "Holmenkollen")
Antal deltagere: kkk     (eg. "4")

---

Hei <xxx>!
Dere er satt opp som deltagere til trening i <www> den <zzz> klokken <yyy>. Vi skal trene på (bla. bla. bla). Det er viktig at du møter opp fem minutter før <yyy> i <www> slik at vi kommer i gang. Vi er <kkk> deltagere. 

(bla. bla. bla)

Sett av datoen (<zzz>) og møt opp presist fem minutter før <yyy> i <www>, dette blir bra!

---

 

Tanken er altså at jeg i "input-feltet" øverst setter alle dynamiske felter som så oppdateres automatisk (eller ved å markere hele dokumentet --> F9) i hele dokumentet. Hvordan gjør jeg dette? QuickParts?? AutoText?? Andre funksjoner?

Tusen takk for hjelpen!

 

EDIT:

Jeg ser at funksjonen "hurtigdeler" --> "dokumentegenskaper" --> "nøkkelord" fungerer slik jeg ønsker, men der er det jo bare et fast antall dokumentegenskaper (15 stk. ved navn "forfatter, "tittel", "adresse, firma", "forfatter", "kategori" mv.). Jeg skulle gjerne hatt en mulighet for å sette inn nye slike (custom) dokumentegenskaper og tildele egenkomponerte navn. Er dette en mulighet? Er det en tilsvarende funksjon som fungerer på samme måte som gir meg enda mer fleksibilitet?

Endret av Anterialis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...