younglmonster Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 Skal kjøpe 19" Lcd og lurer på om noen har noen gode tips... Skal være brukbar til spilling også, men blir mest browsing, etc. Mvh Karsten Refsdal
potetskrell Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 Mitt råd lyder: Har du 7000 kroner, burde du satse på en veldig god 17" og ikke en middels (med forbehold) 19" til 7000kr.. Du kan jo se på 197V samsung. Var innom telebutikken i dag og så litt på 192V. Virker grei, men jeg følte liksom ikke at LCD kvaliteten var tilstede.. God til skrivebord arbeid og litt spilling, men det må jo nevens at dette var på telebutikken. Man får jo ikke testet den slik man vil...
Ni kon Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 mitt råd lyder: Ikke hør å Ingardj. Du får meget bra skjermer for den prisen. eks: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...23&GrpID=7&s=pl Du kan også lese lcd guiden øverst i skjermer / skjermkort forumet...
Tanguero Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 Definitivt brukbar til spilling (ikke sant Øyvind ) og ellers en god skjerm. Har selv 191T og spiller MYE.
Ni kon Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 skjermen din er aldeles nydelig Tanguero. Men vi to vet jo hva som er best om 2 uker
SupermannLars Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 (endret) Kameraten min har gode erfaringer med denne. Ellers kan du jo vinne i Lotto og kjøpe denne. Endret 14. januar 2004 av SupermannLars
potetskrell Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 Ehh, da går vi over til å ikke høre på Øivind og heller høre på Ingard!; For 7000 kroner får han det beste av det beste innen 17" lcd, og det nogenlunde gode av det gode innen 19" lcd. Tro meg, det er ikke bare Øivind som har sett sin andel av skjermer.. Og 17", burde vel holde til det meste, men det var vel 19" du ville ha, og du virket ikke særlig kresen, så la gå... Hadde lyst å anbefale 193t, men her i gården må man jo ha eid samtlige skjermer for å uttale seg...
younglmonster Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Skrevet 14. januar 2004 Takk for god hjelp, men om jeg skulle bevege meg over på 17 tommer og spare litt penge... hva er da å foretrekke? Mvh Karsten Refsdal
Tacritan Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 Takk for god hjelp, men om jeg skulle bevege meg over på 17 tommer og spare litt penge... hva er da å foretrekke? Mvh Karsten Refsdal Har selv en Samsung 172v og den må vel karakteriseres som noe av det billigste man får på LCD-fronten i dag. Likevel er det en meget kurant skjerm til det aller meste av spill og de fleste andre bruksområder også, hvis man tenker på prisen. Har ikke opplevd noe etterslep i noen spill enda (Q3A, UT2003, CS, Colin McRae osv), og jeg opplever fargene ved normal bruk og i litt mer spesifikt som photoshop , for å være helt greie. Dog vil jeg anbefale deg å vente til oivind_dahle er ferdig med sin LCD-test (tre ukers tid ca Øyvind? ) slik at du har noe mer handfast å gå ut ifra. Ellers ønsker jeg deg lykke til!
Sir_Arcus Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 (endret) kan bare si meg enige i tangueros utsagn, har oxo selv en samsung 191t og er strålende fornøyd. Den modellen er gått ut, men hvis du vil høre på "my two cents" kan jeg uten tvil anbefale samsung 193t. Tror nok ikke du kommer til å angre ;-) henrik Endret 14. januar 2004 av Sir_Arcus
dominus Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 (endret) LG Flatron L1910B er en meget bra 19" lcd. denne skjermen er veldig jevn i produksjonslinjen og hvitt-sort nivå er veldig bra. nesten uten mangler! om denne ikke faller i smak velg NEC LCD1960NX eller Eizo L767. de to koster riktignok 1500 mer enn ditt budsjett men men... :-) edit; må lære meg å skrive... Endret 14. januar 2004 av dominus
Ni kon Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 Takk for god hjelp, men om jeg skulle bevege meg over på 17 tommer og spare litt penge... hva er da å foretrekke? Mvh Karsten Refsdal Hvis jeg hadde hatt det budjettet du har, så hadde jeg fortsatt sett på 19" markedet. Og om du ser utviklingen gjennom tiden på skjermfronten ser du en utvikling fra 15", 17" til 19" som nå er standard (CRT). Neste standard vil være 21" som tilsvarer 19" LCD. Jeg hadde nok ikke lagt 19" tanken på hylla. Jeg kommer med en test av en haug med 19" om ca 3 uker. Les den.
_dAwn_ Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 (endret) kanskje litt på siden men tenkte på å kjøpe denne skjermen fraKomplett. er den noe jeg vil ha i flere år framover og bra i bruk til spill? Endret 14. januar 2004 av _dAwn_
potetskrell Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 Når pengene brenner i lomma er det VELDIG vanskelig å vente på noe som helst , så.. men dette med LCD er ikke så veldig komplisert har jeg funnet ut av.. men bruk litt tid, det finnes veldig mye bra stoff rundt omkring på webben og hvis du er veldig usikker, sats på de skjermene som det er mest blest om.. Da mener jeg gode testresultater, folk som har den osv.. En ting til, man får stort sett det man betaler for(med unnatak som vanlig )..
potetskrell Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 kanskje litt på siden men tenkte på å kjøpe denne skjermen fraKomplett. er den noe jeg vil ha i flere år framover og bra i bruk til spill? Den har ihvertfall fått god kritikk! tror du kan være trygg på at den der fyller dine behov, ain`t that right oivind?
Ni kon Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 kanskje litt på siden men tenkte på å kjøpe denne skjermen fraKomplett. er den noe jeg vil ha i flere år framover og bra i bruk til spill? Den har ihvertfall fått god kritikk! tror du kan være trygg på at den der fyller dine behov, ain`t that right oivind? det kan stemme det. Jeg er derimot usikker hvor bra eizo skjermen er til spilling. L557 har fått så øra flagrer av enkelte brukere når det gjelder spilling og den 19" det her er snakk om har jo akkurat samme panel + specs som 17"'ern. Eizo er nok overlegne på fargegjenngivelse, synvinkel etc, men på afterglow (ghosting) er jeg derimot meget uskikker.
_dAwn_ Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 hmmmm og da var man tilbake på skrætsj.... ble usikker.....
potetskrell Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 Det vil jeg ikke si.. Søk litt på nettet og se hva du finner.. Eller så kan du jo finne en butikk som fører slike skjermer og teste den litt der (hvis det finns)..
Ni kon Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 hmmmm og da var man tilbake på skrætsj.... ble usikker..... du har pm!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå