Gå til innhold

Psu modding


Anbefalte innlegg

hei.. jeg har nå en chieftech 360 w psu og har lyst å gjøre noe fett med denne.. det som jeg synes kunne være fett er å kutte av ene siden, og sette inn plexi slik at man ser innsiden.. men kan dette på noen måte skade psuen? jeg kunne også tenke meg å lakkere innsiden av det gjenværende psu dekselet med fluoriserende spray, slik at det lyser litt opp her.... (skal kjøpe uv katode i en senere tid)

 

på forhånd takk for all hjelp

 

Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har sotte leds inni, og ei plexi på ene sida, funker fett, Men om du skal skru eller feste plexien på noen måte med skruer\popnagles\lignenes, må du passe at det er plass til det innfor, det glemte eg så må presse hardt forbi en spole. Men du skal vel ikke fikle med det elektriske system der så tror det skal gå fin fint!

 

Happy modding!

Lenke til kommentar
Eg har sotte leds inni, og ei plexi på ene sida, funker fett, Men om du skal skru eller feste plexien på noen måte med skruer\popnagles\lignenes, må du passe at det er plass til det innfor, det glemte eg så må presse hardt forbi en spole. Men du skal vel ikke fikle med det elektriske system der så tror det skal gå fin fint!

 

Happy modding!

hvor får de ledsene strøm fra da? er n00b innen elektro shit...

Lenke til kommentar
noen som har noen tips om hvordan få leds til å funke inni der?

Hm, skulle det være så vanskeli å finne strøm inni en STØRMFORSYNING :scared:

 

Vis du ser alle ledningene som går ut av psuen, finn 12,7 eller 5 volt, å lodd på plass, vis du ikke er no hardcore lodder, skrell av litt isolasjon på 2 ledninger, koble til led´ene, isoler med "byggemesterbobtape" (elektrotape). :thumbup:

Lenke til kommentar

Tips 1: Ta ut viftesporene, lakk de sølv (termofarget lakk) Gjorde jeg, veldig fornøyd med fargen, men det vart en hastejobb så det vart ikke så veldig bra (bare et lag) "Lakk de en gang, tørk, sandpapir" gjør dette noen ganger til du får en helt fin overflate...

Tips 2: Legg kablene bak der viften i front skal vere (boksen) bruk strips til å feste, der har du strøm og IDE-kablene som er til overs... Funker Phett :cool:

Endret av icer
Lenke til kommentar

Hvis du vil ha det til å se litt penere ut så snitter du opp en ledning eller kabel av relativ stor dimensjon (har hatt hell med coax-kabel selv) på langs og limer den fast rundt vinduet som moulding. Funker utmerket, og blir ganske pent om du gjør det skikkelig. Så slipper du også å file så mye på kantene. :)

Lenke til kommentar

Jeg vil også modden min PSU 360W chieftec. Men je vil egentlig bare bytte ut min ordinære vifte med en ny stillegående 120mm.

 

Noen som har gjort dette som kan legge ut et bilde eller en link til en guide.

 

Sitter for øyeblikket å designer mitt nye prosjekt, som dere kan se i denne posten..

 

Derfor er det viktig for meg å finne ut hvor stor denne PSUn vil bli etter moddingen.

Lenke til kommentar

Holder på å modde PSU'en min nå...

Det jeg gjorde var å skjære hull i toppen (blir bunnen) og skal sette inn plexiglass, men venter på at lakken skal tørke (fikk en liten sprut for mye så jeg måtte ta opp igjen en side).

Bare skjær hull ved siden av den "gule greia" som sitter fast på coveret og litt bortover. Så kan du skjære hull der Chieftech klistermerket med all infoen på er, og sette inn plexi der også, det er også noe jeg skal gjøre men har for tjukt plexi til å få det på plass der...

Så kommer problemet vi har sammen ;) hvordan sette inn lys? Må jo ligge litt i sjul siden plexiglasset og det der gir ganske god innsikt i hva som skjuler seg...

 

1. Man kan jo også bare koble LED'a + på - og lage en lang rekke som du tar å legger noe slags isolering på bena (hele lengden) og koble til, da ligger de jo ganske godt ute av syne...

 

2. Man kan bytte ut viften med en med LED i... Da får du jo godt lys, men det blir hindret av kjøleribben og kondisene som står i veien...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...