Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skulle egentlig på ferie i midten av august men har blitt syk/ utbrent og så meg nødt til avbestille reisen. Jeg har avbestillingsgaranti fra Norwegian. Har noen erfaring om hva som gjelder for å få pengene tilbake? Jeg skal selvfølgelig kontakte legen på mandag og få legeerklæring, men er så nervøs for at de ikke vil refundere beløpet.

Jeg vet at reisen er lenge til, men har mine grunner til at jeg allerede nå vet at jeg ikke blir frisk innen reisen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri testa noen av forsikringene til flyselskapene.
Jeg som mange andre har helårs reiseforsikring som dekker dette.

Men har du lest vilkårene?
Har du allerede avbestilt?
Vist ikke så sjekk vilkårene. kan hende dem krever legeattest før du avbestiller.
Hvem står bak denne?
Er det norwegian selv eller har dem avtale med et ordentlig forsikringsselskap?

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Dette er det som står på Norwegian sine sider. Vi har også reiseforsikring via sparebank1 og jobben til mannen min. Men der står det at man må snakke med flyselskapet først og se om de dekker det.

Hvis du leser på siste bildet står det at reisen må avbestilles umiddelbart etter at hindringen oppsto. Dette tolket jeg da som at jeg burde avbestille først også kontakte lege. Men nå er jeg redd det skulle hvert gjort motsatt. 
 

EA7BF494-5096-465B-8337-AC03CFE02C0C.png

57A5929A-F354-4E32-A4A5-B1B60E192104.png

F7EB9D89-9A30-4996-AA2F-CE06E3BFE159.png

Lenke til kommentar

Under "Krev refusjon" står det på punkt 1 at reisen må avbestilles umiddelbart og at dokumentasjon som f. eks legeerklæring må sendes inn senest en måned etter kansellering. Du har dermed gjort det helt riktig med å avbestille nå. Så fort du får legetime og erklæring sender du bare inn dette :)

Lenke til kommentar
Elsa999 skrev (2 minutter siden):

Men nå er jeg redd det skulle hvert gjort motsatt. 

Her ser det ut til rett rekkefølge ja.
Du har en mnd på deg på å få dokumentert hvorfor, som hos deg er legeattest.
Virker som det er norwegian selv står bak.
Da er det logisk at dem vil ha beskjed asap slik at dem kan selge billetten på nytt.

Så jeg tipper det bare er å sende inn dokumentasjonen du får fra legen, for så å vente på at pengene blir refundert på kortet du betalte med.

Men et lite tips.
Husk å se at du får refundert hele beløpet.
Erfaringsmessig refunderer ikke Norwegian skatter og avgifter, disse må man vist kreve tilbake fra staten selv.
Men jeg håper dem har endret policy på dette.

Lenke til kommentar
Stimann skrev (10 minutter siden):

Under "Krev refusjon" står det på punkt 1 at reisen må avbestilles umiddelbart og at dokumentasjon som f. eks legeerklæring må sendes inn senest en måned etter kansellering. Du har dermed gjort det helt riktig med å avbestille nå. Så fort du får legetime og erklæring sender du bare inn dette :)

Takk for svar! 🤞

Lenke til kommentar
Eskove skrev (10 minutter siden):

Her ser det ut til rett rekkefølge ja.
Du har en mnd på deg på å få dokumentert hvorfor, som hos deg er legeattest.
Virker som det er norwegian selv står bak.
Da er det logisk at dem vil ha beskjed asap slik at dem kan selge billetten på nytt.

Så jeg tipper det bare er å sende inn dokumentasjonen du får fra legen, for så å vente på at pengene blir refundert på kortet du betalte med.

Men et lite tips.
Husk å se at du får refundert hele beløpet.
Erfaringsmessig refunderer ikke Norwegian skatter og avgifter, disse må man vist kreve tilbake fra staten selv.
Men jeg håper dem har endret policy på dette.

Takk for svar! På forsikringen sine sider sto det at flyselskapet skulle stå for tilbakebetaling av skatter selv hvis forsikringen måtte refundere for billettene. Håper jo i dette tilfellet at Norwegian kan stå for hele beløpet. Har jo betalt ekstra for avbestillingsgaranti også. Får bare se 🤞

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...