Gå til innhold

Brukt gamer pc til gutt 9 år


Anbefalte innlegg

Hei

Guttungen er sugen på å kjøpe sin første gaming pc, men han har egentlig ikke de største kravene til ytelse helt enda.

Derfor tenker jeg at det sikkert kan være lurt å kjøpe en brukt gaming pc-pakke på finn.no som har alt man trenger inkludert skjerm.

Jeg har en viss anelse om hva som kan være okay når jeg ser på finn, men jeg har ikke sinnsykt peiling på forskjellene i spec fra pc til pc..

Er det noen som kan komme med gode tips til finn annonser i Kristiansandsområdet som kan være gode kjøp. Eventuelt noe som kan sendes med posten..

Jeg tenker budsjett typisk 5-7k hvis man kan få noe brukbart for det.. som alltid ønsker man jo å få mest mulig for pengene 😁

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et par generelle tips. 
 

Noen PC-er på Finn er grovt overpriset. Sjekk alltid nykjøpt verdien av delene. Med mindre brukt er 60% av nyprisen eller billigere er det en dårlig handel. 
 

Hvis ikke delene kommer tydelig frem så unngå kjøp. Grafikkort er det viktigste. Dersom han skal spille feks Fortnite så kan du Google navnet på grafikkortene og navnet på spillet og du vil mest sannsynlig få en grei pekepinn på ytelse. 
 

30fps er lavt men spillbart

60fps er bra

100fps+ er supert  

 

 

 

Endret av Locrin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan også sjekke ut f.eks. Elkjøp sin Outlet-side for gaming-PC’er (https://www.elkjop.no/outlet/gaming?filter=31158:Stasjonær gaming-PC&filter=ActivePrice.Amount:[4999,9051]&filter=31186:[11,16]&filter=31586:Intel Core i5&filter=31586:AMD Ryzen 5). 
 

Da får du full garanti og reklamasjonsrett som om du kjøpte en ny vare hos Elkjøp. Kan være alt fra en vare som er ubrukt og returnert til en utstillingsmodell, returnert vare noen har testet men som kanskje ikke ble riktig for deres bruk etc. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

CPU:

For intel minst 8th generasjon, Du ser generasjonen i navnet f.eks i5-8400

For AMD Ryzen minst 2th generasjon. Også her ser du generasjonen i navnet, f.eks Ryzen 5 2600

Grafikkort: minst 4 GB vram er anbefalt, og bedre: 6 eller 8

PC minne: minst 8 GB, eller minst 16 GB er anbefalt

Minst 480 GB SSD lagring er anbefalt

Endret av Svein M
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...