Gå til innhold

Enermax eller Fortron?


Anbefalte innlegg

Som dere skjønner er jeg på jakt etter en strømforsyning :) Hva har dere å anbefale...tenkte meg en 350W til min P4 og Radeon 9800 Pro + en hel del andre ting.

 

Er ikke sikker på om jeg skal OC'e ennå, men hvilke merker har dere best erfaring med? Så en del enermax på komplett, og en hel drøss fortron på microplex..men vet ikke helt hva som er bra og stabilt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortron/Source er ihvertfall et veldig stabilt og godt merke. Skulle du ha behov for mer enn 350W så finnes det 400W også, og Fortron/Source er visstnok kjent for å levere noen watt mere enn spesifisert, så en 350W i praksis virker som en 400W (bare noe jeg har lest, ikke ta mitt ord for det..)

120mm vifte hjelper også godt til med utlufting av kabinettet og er helt lydløs.

 

Enermax-psu'er har fått litt pepper for høy feilrate (grunnen til at Microplex ikke selger disse lengre..), men mange fornøyde brukere benekter dette. Jeg har sjøl kjøpt Enermax Silent Series 460W men har ikke hatt tid til å teste den enda. Rekker jeg det i nermeste framtid så skal jeg fortelle deg hva jeg syns.

PS: Jeg fikk tips om at Enermax er bra for amd-oc'ere fordi den kan levere mange ampére på 12V'en (34A på 460W-versjonen såvidt jeg husker, tilsammenligning leverer de fleste andre jeg har sett 16-20A)

Lenke til kommentar

Ikke for å ødelegge, men du kan jo ta en titt på MIST kjøleren som er en modifisert versjon Fortron.

 

Jeg bruker Fortron selv, og man kan si at den bråker mindre enn andre PSUer, men lydløs er den ikke. Den lufter også kabinettet mitt såpass at jeg slipper å ha kabinettvifter :D (Når jeg ikke overklokker).

 

Skulle jeg velge og vrake i dag ville jeg tatt MIST.

 

Har ikke erfaring med enermax, men kan si at fortron leverer strøm veldig bra. Det eneste som jeg savner er en manuell viftehastighetsregulator

Lenke til kommentar

Jeg skal fortelle deg en ting, og det er to ting :p

 

1: Fortron Source FSP35060PN og de som måtte være bassert på denne (Chill innovation, MIST m.flere) er meget god! Har selv MIST versjonen.

 

2: Enermaxx er good shit. Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i det microplex skriver, og jeg innbiller meg grunnen til at de ikke fører enermaxx lengre er den såpass store konkurransen de har fått på dette produktet etter at NOREK begynte å forhandle enermaxx.

 

Sitter i en liten "pc-park" både hjemme (3)og på jobb (14-15), og samtlige strømforsyninger begge plasser er enten enermaxx eller FSP-basserte. Ingen av de har laget trøbbel. Har en liten haug med strømforsyninger som er ødelagte. Så nettopp gjennom dem, og fant hvertfall ingen enermaxx eller FSP bokser.

 

DrErling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...