Gå til innhold

Reiser til Canada! Trenger tips og råd om leiebil og datapakker.


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg og samboeren reiser til Canada i sommer. Vi lander i Calgary og reiser hjem fra Calgary. 

Vi skal bo 4-5 dager i Calgary hos noen slektninger av samboeren, så hotell i Edmonton i 2-3 dager, så bor vi hos noen andre slektninger i Saskatoon i ca 1 uke, så drar vi til Winnipeg og muligens innom USA før vi reise tilbake til Calgary.

Spørsmålet er: Finnes det gode datapakker? Da jeg reiste til Japan kjøpte jeg "unlimited data" for 300 kr for én måned. Finnes det tilsvarende for Canada? Og finnes det rimelige og gode leiebiler? Har googlet meg ihjel, men finner jo bare annonser og føler jeg leter etter nålen i høystaken.

Lurer også på om noen har noen anbefalinger i forhold til aktiviteter i de nevnte byene.


Setter pris på alle anbefalinger! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker appen Airalo for å kjøpe eSIM når jeg reiser til ukurrante land. For Canada og USA har de pakker som er begrenset i volum og varighet. De har også pakker for 85 land som dekker begge landene, men da med dårligere utvalg av nett.

Regn med 3GB/30d/15USD, 5GB/30d/18USD, 10GB/30d/35USD.

Bortsett fra Zimbabwe hvor de fortsatt selger eSIM for et nettverk som ifølge lokale er "defunkt" så har jeg bare gode erfaringer med løsningen. Installer det på en mobil og bruk den som wifi HUB, men pass på at andre enheter kan gå amokk med databruk da standard settinger regner med at det er ubegrenset data på Wifi.

Kjøp og installer eSIM i Norge og endre mobilen til å bruke den sim'en for data når flyet lander. Samtaler og meldinger kommer til ditt vanlige nummer. Det gjøres under "Simkort-administrator" for Android. Da er dere ferdig før dere går av flyet og varigheten teller fra dere lokalt kobler opp til nettverket første gang. Ble overrasket over hvor enkelt det var.

Bruker du kode ROBERT6467 så får vi begge 3 USD i rabatt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...