Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen skrur seg av tilfeldig


Anbefalte innlegg

Ikke meningen å kapre tråden, men det samme skjer med min. 

Spiller jeg Fortinite/PUBG så krasjer den og restarter. av og til er det bluescreen et kort øyeblikk hvor skjermen blir delt opp i 4.

Noen ganger så ustabil at jeg kommer knapt inn i menyen. Etter jeg slo av auto reboot ved feil, så fryser heller bilde in place. Så noen ganger skjer det ingenting og jeg kan spille. 

Minne, GPU og CPU er vannkjølt. Hvor GPU er AIO og resten er custom. Bra med vifter, kan ikke se temperatur er en case.

Jeg har slått av alt overklokking, skrudd ned minne til fornuftige timings og MT. Stresstestet CPU og Minne uten feil. 

Fresh reinstallert windows, ferske driver, testa 2 bioser.  Testa både windos 10 og 11. 

Specks: 

5900X, Dark Hero, Gskill 4K minne cl14. RX6800XT. Thor 1200W

Jeg lurer på om det er PSU eller Skjermkort, men hvorfor kan jeg da kjøre 3dmark og til og med få en kjempe score uten oc? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den rebooter, så etter jeg slo av auto reboot ved feil, så henger den ingame, fryst bilde. Gpu har egentlig aldri vert oc et. Forutenom enkelte benchmarks. I dag hørte jeg 5 pip for første gang i det den klikket. Jeg finnervikke noe fornuftig i system loggen heller, ikke at jeg er ekspert der men.

Cpu har vert oc heftig, men nå på stock tygger den seg igjennom Y cruncher uten feil, så virker rart hvis det er den.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Så nå spilte jeg i flere timer, så er det på an igjen😑 lås lås lås, hvert spill jeg prøver nå, feil feil feil. Heeeelt håpløst. Får prøve å bytte GPU.

 

Viser seg å være ROG Thor Platinum 1200W, godt det er 10 års limited garanti, men jeg var også innenfor 4 år reklamasjon.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...