Gå til innhold

finner ikke s-ata harddisk i windows


Anbefalte innlegg

Har nettop installert min nye s-ata harddisk. Alt skal være riktig. S-ata står enabled med dipswitch på hovedkortet. Og alt av kabler er kobla til. Drivere er installert (så vidt jeg kan fatte). Men jeg finner ikke harddisken i windows.

 

Bare min gamle p-ata harddisk. Har satt s-ata på primary s-ata, må den stå på secondary s-ata i og med at p-ata er på primary?

 

 

Eller retter sagt: finner ikke i det hele tatt, skal jeg se den i bios? Kan legge til at det er en 250gb wd Special Edition. Hardware beskrivelsen min kan man finne ved å trykke litt rundt ;D

Endret av Lord Hassan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer litt an på hva du har av S-ATA kontroller.

 

Noen må man sette den ene harddisken opp inne på S-ATA kontroller BIOS'en.

 

Noen finner de selv, og man slipper å bry seg noe mer enn det.

 

Har du undersøkt om S-ATA kontrolleren er installert? Om ikke må driveren til denne være installert før du kan benytte deg av disken.

 

Det kan også være at disken er der, men ikke er partisjonert. Og da vil du ikke finne den i utforsker.

 

Forsøk med å høyreklikke på min datamaskin, og velg "Manage" (Behandle).

Der inne skal man finne diskmanagement. Og der vil man kunne se om disken er blitt gjennkjent av Windows, og hvor stor den er. Man kan også partisjonere og formatere der inne.

 

-Chief-

Lenke til kommentar

trodde jeg "kunne min windows" :p men har faktisk aldri vært inne i den "behandle" menyen. Det var det som skulle til, disken fantes der. Måtte bare formatere den, og gjøre den klar. Funker som jernet nå.

 

Men en annen ting, er s-ata noe raskere enn p-ata egentlig? Eller er det bare på papiret. Lurer på å selge unna p-ata disken, men det er jo egentlig bare i plass sammenheng. Mindre kabel, har fått inntrykk av at s-ata ikke yter så bra som man skal ha det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...