Gå til innhold

RTX 4070 TI, EVGA 650W


Anbefalte innlegg

Ser at de fleste steder så anbefales det med 750W til RTX 4070 TI. Vurderer å kjøpe denne GPU'n.

Jeg har idag EVGA SuperNOVA 650 G3, 650W PSU. Vil den være tilstrekkelig?

Da den ble kjøpt, var det en av de bedre PSU'ene man kunne få, for ca 4-5 år siden. 

Har satt opp med kalkulator, og systemet skal trekke ca 560W totalt, men vet ikke om det er tatt i beregning med boost funksjon osv. Vil jo trekke mer strøm under høy belastning. 

Bare ønsker litt innspill. PSU'n har vel heller ikke 12 pin til GPUn. Er vel ok å bare bruke 2 connectors, gir jo samme strømmen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Svein M skrev (5 minutter siden):

GPU trekker vel 285W eller kanskje 300W. Så det er en del å gå på. Det kommer an på hvilken CPU du har, men selv 220W til CPU i boost skulle vel kunne gå, med 130W til andre ting.

Jeg har I7 8086K, som har TDP på 95W. Men ser jo at den booster høyere frekvens, så den trekker nok noe mer. Ikke at jeg holder på med så sykt mye annet mens jeg spiller, 

Lenke til kommentar
blcmn skrev (46 minutter siden):

Jeg har I7 8086K, som har TDP på 95W. Men ser jo at den booster høyere frekvens, så den trekker nok noe mer. Ikke at jeg holder på med så sykt mye annet mens jeg spiller, 

Jeg er ikke helt sikker hvor mye i7-8086K har som power limit som standard, men trolig ca 120W. Så det vil nok gå fint.

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (1 time siden):

Kan uansett ikke bare se på watt. Man må se på hvor mye strøm (effekt) som trekkes fra de forskjellige rails. 650 watt er totalen for alle. Inkludert 5V og 3,3V.

220-G3-0650-Y1_XL_6.thumb.png.c8bee9f3d01f7249bf5929e6428d995a.png

Går ikke det meste på 12?

Og det som går på de andre er vel uansett trolig mye mindre enn 110W.

Lenke til kommentar
53 minutes ago, Svein M said:

Det meste går på 12V. Og bilde lenger opp i tråden viser at 12V utgangene på strømforsyningen tåler 649.2W. Så på den strømforsyningen er det ikke noe problem. Det var verre om 12V utgangen tålte betydlig mindre.

Men begrensa til 650W totalt, så effekten som brukes på 5V og 3,3V må trekkes i fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...