Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Følelsesmessig kjønnsdiskriminering


Gjest 4b35f...49e

Anbefalte innlegg

Gjest 4b35f...49e

Tenkte tidligere i dag at det er en enorm forskyvning i menns disfavør hvordan kjønnene behandles med tanke på respekt for andres følelser.Så snublet jeg over denne artikkelen som langt på veg er inne på det samme:

https://www.dagbladet.no/nyheter/menn-blir-nedsnakket/78858661

Et eksempel er hvordan menn tidvis med rette kritiseres for å være ufølsomme,voldelige,pågående og så videre.Men når kvinner oppfører seg hensynsløst,brutalt og egoistiskt mot menn,DA er det mannen som bare skal bite tennene sammen og akseptere at sånn har kvinner rett til,de må tenke på seg selv,det er mannens feil,det er fordi mannen har gjort sånn og sånn,og så videre!Blir som når en mann seg en kvinne naken, da er han kikker.Når en kvinne ser en mann naken, da er han blotter.Og hvis du bare kategoriskt avfeier det:Det hadde ikke vært en "vits" hvis det hadde vært helt virklighetsfjernt!

Er det fordi jenter oppdras med at "Menn må man passe seg for","Menn er bare ute etter en ting","Menn er hensynsløse","Menn er brutale" og så videre som gjør kvinner egoistiske og hensynsløse overfor partnere og tidligere partnere sine følelser?Gjør oppdragelsen kvinner til narsisister som gjør at kvinner mener seg berettiget til å være hensynsløse og egoistiske?Hva er det som gjør at det er så sosialt akseptabelt at kvinner er hensynsløse og egoistiske i forbindelse med brudd i forhold,barnefordelingssaker,når de bruker avhold fra sex som utpressningsmiddel og så videre?

Og hvis noen ønsker å fullstendig forvrenge det jeg har skrevet:Jeg mener på ingen måte at det er greit at menn gjør tilsvarende!

Anonymous poster hash: 4b35f...49e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 5d3bd...46f
Gjest 4b35f...49e skrev (På 27.3.2023 den 17.03):

Tenkte tidligere i dag at det er en enorm forskyvning i menns disfavør hvordan kjønnene behandles med tanke på respekt for andres følelser.

Meningsbærende krefter ønsker seg menn som er mer følsomme og som overtar flere av de oppgavene som tidligere har vært tatt av kvinner.

Men de samme ønsker ikke å behandle menn med samme omtanke som kvinner og det sitter dypt inne å gi menn de rettigheter som burde følge med lik innsats i barneoppdragelsene.

Sitat

Et eksempel er hvordan menn tidvis med rette kritiseres for å være ufølsomme,voldelige,pågående og så videre.Men når kvinner oppfører seg hensynsløst,brutalt og egoistiskt mot menn,DA er det mannen som bare skal bite tennene sammen og akseptere at sånn har kvinner rett til,de må tenke på seg selv,det er mannens feil,det er fordi mannen har gjort sånn og sånn,og så videre!

Hvis kvinnen ikke vil ha mannen lengre så er det fordi mannen har gjort en dårlig jobb med å kurtisere henne.

Hvis mannen ikke vil ha kvinnen lengre så er det fordi han er en egoistisk drittsekk.

Sitat

Blir som når en mann seg en kvinne naken, da er han kikker.Når en kvinne ser en mann naken, da er han blotter.Og hvis du bare kategoriskt avfeier det:Det hadde ikke vært en "vits" hvis det hadde vært helt virklighetsfjernt!

Hvis menn har rørleggersprekk så burde menn skamme seg fordi de ikke dekker seg til.

Hvis kvinner har bryster som holder på å falle ut av bekledningen så burde menn skamme seg for at de merker at det er tilfelle.

Sitat

Er det fordi jenter oppdras med at "Menn må man passe seg for","Menn er bare ute etter en ting","Menn er hensynsløse","Menn er brutale" og så videre som gjør kvinner egoistiske og hensynsløse overfor partnere og tidligere partnere sine følelser?

Biologi og tradisjon antar jeg? Det er et faktum at man trenger de fleste kvinner for å holde en populasjon oppe. Man trenger bare et fåtall menn.

Sitat

Gjør oppdragelsen kvinner til narsisister som gjør at kvinner mener seg berettiget til å være hensynsløse og egoistiske?Hva er det som gjør at det er så sosialt akseptabelt at kvinner er hensynsløse og egoistiske i forbindelse med brudd i forhold,barnefordelingssaker,når de bruker avhold fra sex som utpressningsmiddel og så videre?

Jeg tror at markedssituasjonen gjør endel kvinner uspiselige. Og hvis kvinner hadde flokket seg rundt meg som det menn gjør rundt kvinner på byen så hadde jeg også vært uspiselig.

Anonymous poster hash: 5d3bd...46f

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...