Gå til innhold

XP1800 + Silent Viking - for høy CPU temp?


erlendr

Anbefalte innlegg

Hei,

 

har en AMD X1800 stående på et Asus A7V266-E hovedkort, med en ThermalTake Silent Viking som kjøler. Maskinen er brand new, og jeg sliter med urgelelmessige crash/frysninger i Windows XP. Dette skjer uavhenging av om jeg har load på CPUen eller ikke, det skjer f.eks når maskinen står helt idle. Etter å ha lest igjennom diverse poster på forumet, har jeg begynnt å lure på om dette skyldes CPU tempen min, jeg har ca 58C idle, og 60-61 under load. Dette er da svært høyt, eller hva? Jeg har prøvd å bytte ut thermal pad'en som følger med på vifta med noe silikon-base jeg hadde liggende. Det hjalp ikke nevneverdig, bare en idle tempratur-nedgang på 2 grader (fra 60 til 58). Kan dette skyldes dårlig goop, dårlig påføring? Burde jeg skaffe meg Arctic silver? CPUen er IKKE overklokket, og motherboard tempen er ca på 30 grader, når kabinettvifta går. Har ett Cheiftec kabinett m. kjøler på siden. http://www.chieftec.com/images/DX-01-BL-D.jpg . Må ellers legge til at maskinen fungerer strålende ellers, utenom lockups.

 

[ Denne Melding var redigert av: xcess på 2002-03-09 19:37 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trooo ikke det er temp'en som er problemet ditt. Jeg kjører med 58 grader full load med min XP1700+@1900+ uten noen problemer.

 

Tror du får lavere temp viss du fjerner alt under ribba og bruker Arctic Silver 3.

 

Kan være XP som har fått bya hos deg. Prøv å installer det på nytt viss du gidder.

 

_________________

MSI K7T266 PRO2-RU :smile:

XP 1700+ @ 1900+ m/Silent Viking og AS3 :smile:

ATI Radeon 8500 Litt klokka.. :smile:

256MB TwinMOS PC2100 (skal bli mere!)

WD 100GB 8MB cache :smile:

16x dvd, 16x brenner

Floppy :grin:

Chieftec Dragon Big Tower schwart

 

[ Denne Melding var redigert av: Nostradamus på 2002-03-09 19:48 ]

Lenke til kommentar

hehe, jeg har en liten cpu, kjøler og den er på 35 grader idle!! det er bra på min XP1800+.. arg, vannkjølinga er forsinka..!! MEN, fy **** så høy temp du har da! brodern har silent viking + xp1800+ og den ligger på maks 40 grader full load! og 30 grader idle..! PS, han bruker artic silver II. merkelig, jeg testa artic silver III på min cpu, og den funka dårligere enn artic silver II! strange.

Lenke til kommentar

Du har for høy temp!

 

_________________

**********

Chieftec Dragon 340W DX-01W-D

MSI K7T Turbo2

AMD XP1700+ @ XP1800+

Titan TTC-D5TB CPU-vifte

Papst 8412NGML Kabinettvifte (blåser UT)

36/41 idle/load

512MB SDRam PC133

Abit AGP Geforce2 MX-200 32MB :sad:

W2K

ADSL fra NextGenTel

 

[ Denne Melding var redigert av: Blippblopp på 2002-03-10 12:07 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...