Gå til innhold

Finne drømmejobb som "altmuligmann"


Gjest 0e1f8...0dc

Anbefalte innlegg

Gjest 0e1f8...0dc

Jeg ser på meg selv om en altmuligmann, de fleste rundt meg gjør også det. Riktignok mest praktisk arbeid.

Har alltid vært flink til det jeg starter på, fra idrett til fag. Og fra jobb til jobb.
Har riktignok havnet i den kategorien som ikke blir best i det ene eller det andre.

Jeg er utdannet elektriker med fagbrev, jobbet på lager/truck før, og er per i dag i finansbransjen.

Har vært innom roller som rådgiver, key account manager, regnskapsmedarbeider, prosjektleder/BAS og lærlingansvarlig ila mitt arbeidsliv.

På fritiden drodler jeg litt med SoMe/markedsføring og influencere generelt som en slags manager. ( Kom i kontakt med en når jeg førte regnskapet til en, og de trengte en manager ) Men ikke noe "stort" her.. Jeg er veldig i bakgrunnen og går egentlig bare over avtaler og ser om det gagner "kunden" eller ikke.  Alt i alt ikke noe jeg ser for meg å drive med selv om jeg ser potensialet.

Samtidig er jeg også en ivrig håndverker. Lager diverse enkle utemøbler for naboer / grendelag / borettslag osv.. Så tjener noe der, men det er egentlig bare for å dekke selve arbeidet for det..med andre ord ingen stor fortjeneste, kunne like gjerne jobbet i butikk hvis man skal sammenligne timelønn.

 

Men ja, foruten det har jeg pusset opp 4 hus, flippet de og prøvd meg som eiendomsmegler alle gangene med god suksess 😅

 

Jeg skal ikke legge ut hele livet her, men! Jeg søker egentlig litt råd fra en tredjeperson looking in..

Komfortabelt er mellomnavnet mitt.. Og det ser jeg ofte på noe som holder meg tilbake også. For egentlig tror jeg at det beste for meg er å starte noe eget. ( Men her kommer det å være komfortabel inn, jeg vil ikke jobbe overdådig mye i 5-10 år for å kunne ha min egen bedrift, jeg er for glad i å slappe av, være med familien/barna og bare ha en vanlig arbeidsdag )  Samtidig tenker jeg jo også.." Jobb hardt i 5 år med noe eget, også går det bra så kan du sikkert nyte late dager med barna "   Problemet med den tanken da er at jeg regner egentlig med at samliv og barn blir nedprioritert og kan ødelegge mer enn det potensielt vil gi.. Men who knows.. dette er bare min tankegang som holder meg tilbake ++.

Men over til det å evt bli en arbeidstaker i en drømmejobb.

Jeg har alltid levert resultater, som elektriker gikk prosjektene mine aldri dårlig, ingen reklamasjoner ++ og jeg hadde da ansvar for godt over 30 andre elektrikere. På lagerjobben var jeg den som pakket mest leveringer, som rådgiver hadde jeg størst fornøyd portefølje i bedriften. Som "KA manager" gjorde jeg mer salg enn de faktiske selgerne som hadde det som eneste jobb. 

Så jeg er ikke redd for å kunne love gull og grønne skoger til enhver arbeidsgiver jeg evt havner hos, eneste "negative" med å ha alt dette i baklomma er at man virker arrogant og at man rett å slett lyver.  Jeg tror selv ikke at en samtale med tidligere sjefer ville hjulpet.. Jeg har blitt fortalt det 2 ganger før av tidligere sjefer når de tok ringerunden på mine referanser at de trodde ikke noe særlig på de, men valgte likevel å gi meg en sjanse for det virket usannsynlig å ha flere "fake" personer lyve om hvor fantastisk noen er. Noe de ikke angret på riktignok, men ja.   Så jeg regner ikke med at det er noe annerledes hos andre nå.. Spesielt mtp hvordan dagens unge arbeidstakere er.. Har vært i flere intervjuer for å fylle mine tidligere stillinger og de som skal ta over.. Og de snakker som om de er guder og har ikke engang fullført studiene sine. Så forstår arbeidsgivere sine tvil når slikt kommer til stykket.

For "truth be told" så har jeg alltid vært underkvalifisert i jobbene jeg har søkt meg inn på. Hvert fall hvis man spør meg, men en viktig ting jeg alltid gjør er at jeg finner løsningen på det jeg ikke har svar på.. og det har egentlig vært det som har hjulpet meg med å bli den jeg er i dag i arbeidslivet.

 

Så nå er jeg der hvor jeg søker meg noe nytt igjen, jeg liker å gjøre alt og ingenting.

Jeg ser fint for meg å kunne jobbe med mennesker, samtidig kunne jeg fint jobbet alene også. På privaten er jeg introvert, i jobbsammenheng er ekstrovert..

Jeg vet at det beste for meg er å jobbe innen ledelse på en eller annen måte, ettersom jeg vet at jeg jobber godt med å lede andre mennesker, det var som rådgiver jeg koste meg mest, og da var arbeidsoppgavene å omstrukturere mellomstore bedrifter, men det er jo ikke bare bare å komme seg dit uten nevneverdig utdanning eller lang ansiennitet.
har også prøvd å komme tilbake som en slik rådgiver, men slike posisjoner er nå fylt med nyutdannede masterstudenter.

Så ja.. Har noen her noen tips basert på infoen over?

 

 

Anonymous poster hash: 0e1f8...0dc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje noe som dette - noen kaller seg "Gorgon Vaktmester" og de tar arbeid som ikke alltid er klart definert. 

https://www.gorgon.no/

(navnet er vel etter en barnetv-serie fra 70-tallet). Hendug er forøvrig det norske ordet for handy. Møbelverksted virker også aktuelt..

Vanskelig å forutsi om en vil bli travel, eller ikke vil få nok oppdrag. Har ikke hørt om elektrikere som jobber alene, men det kan være fordi jeg er uorientert. 

Folk forventer kanskje at en vaktmestertype tilbyr hagearbeid/gartnerarbeid med trefjerning, men er det mange som ringer om det kan du opplyse om at det ikke tilbys. 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...