Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg kan verve 10 personer til Norstatpanel, frem til 7. mai.

Norstatpanel er et lukket panel kun for inviterte medlemmer hvor man svare på undersøkelser mot poeng som kan veksles inn i gavekort (betaler vanligvis 60-100 kr i timen, men en undersøkelse som skal vare i 20 minutt varer ofte bare 10-15 minutt, så den reelle betalingen er høyere.

 

Norstat: https://www.norstatpanel.com/nb/about

 

Panelet er lukket, så jeg må invitere de som er interreserte. Send en PM eller legg igjen e-post eller tlf for invitasjon.

Endret av Vasmar1
Oppdatert tidsperiode.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Vasmar1 said:

Har ikke det inntrykket, kan du utdype?

Faglig svake undersøkelser som er lagt opp slik at de får "råtne data", f.eks ved at de sjelden eller aldri har "vet ikke" eller "ikke aktuelt" som svaralternativ, stiller spørsmål slik at det er enklere å bare svare hva som helst heller enn noe presist.

Ofte er undersøkelsene også preget av upresise spørsmål, dårlig språk, inkonsekvent svarskala (ene veien for ett spørsmål og andre veien for et annet), samt spørsmål som enten er åpne for ulike tolkninger, eller rett og slett er potensielt selvmotsigende.

I tillegg benytter de seg i svært liten grad av kontrollspørsmål for å sikre god kvalitet på dataene de henter inn.

Alt dette er slikt som et firma som driver med dette skal kunne, det er hel basalt for den bransjen - men Norstat bærer mer preg av å være drevet av en gjeng rabiate og halvblinde geiterøktere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Aetius skrev (7 minutter siden):

Faglig svake undersøkelser som er lagt opp slik at de får "råtne data", f.eks ved at de sjelden eller aldri har "vet ikke" eller "ikke aktuelt" som svaralternativ, stiller spørsmål slik at det er enklere å bare svare hva som helst heller enn noe presist.

Ofte er undersøkelsene også preget av upresise spørsmål, dårlig språk, inkonsekvent svarskala (ene veien for ett spørsmål og andre veien for et annet), samt spørsmål som enten er åpne for ulike tolkninger, eller rett og slett er potensielt selvmotsigende.

I tillegg benytter de seg i svært liten grad av kontrollspørsmål for å sikre god kvalitet på dataene de henter inn.

Alt dette er slikt som et firma som driver med dette skal kunne, det er hel basalt for den bransjen - men Norstat bærer mer preg av å være drevet av en gjeng rabiate og halvblinde geiterøktere.

Når brukte du Norstat sist? Nå er det kontrollspørsmål i hver undersøkelse, det er nesten alltid mulig å trykke «vet ikke» (eller «vil ikke svare»). Personlig kjenner jeg meg ikke igjen i erfaringene dine, men takk for utdypning! 😃

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Vasmar1 said:

Når brukte du Norstat sist? Nå er det kontrollspørsmål i hver undersøkelse, det er nesten alltid mulig å trykke «vet ikke» (eller «vil ikke svare»). Personlig kjenner jeg meg ikke igjen i erfaringene dine, men takk for utdypning! 😃

Er vel ca et år eller to siden jeg hoppet av.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...